دانش آموزان باید غیرت ملی، دینی و استکباری داشته باشند/ توجه به علم و فناوری در مرکز آموزش و پرورش کردستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کُردتودی ، ظهر امروز جمعی از دانش آموزان نخبه استان کردستان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

6a9895d5 77e0 4e83 b391 bce96d13d662 خبر خاکستری

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تجربه تحصیلی خود و در نتیجه این درک صحیح از احساسات طلاب گفت: آموزش علمی بسیار مهم است. اما متأسفانه امروزه در جامعه ما یادگیری کم است در پیام های کوتاهی خلاصه می شود که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به راحتی قابل دسترسی است.

وی دو موضوع خودسازی و معنویت دانش آموزان را بسیار مهم دانست و گفت: همچنین حسادت ملی و دینی و استکبارستیزی باید در دانش آموزان نهادینه شود و نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهابی استکبار جهانی را دشمن همیشگی ایران و کشورهای مسلمان خواند و گفت: استکبار در ادوار مختلف انسان ها را با القاب و نقشه های مختلف می کشد و این عناوین ممکن است روزی در قالب جنگ های جهانی باشد و روزی در قالب جنگ های جهانی باشد. نام داعش برای تصرف

5a72aa22 31af 439e a10b fb1d7e89bf89 خبر خاکستری

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز از شهید حسین فهمیده به عنوان الگویی یاد کرد که اگرچه جثه کوچکی داشت اما توانست بر تن آهن غلبه کند و اندام دشمن را به لرزه درآورد.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با اشاره به حماسه 13 آبان از دانش آموزان استان کردستان خواست با حضور در مراسم حماسه فردا برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی بنویسند.

وی بسیج دانشجویی را یکی از ظرفیت هایی می داند که آموزش و پرورش و خود دانش آموزان برای تمرین مدیریت در عرصه های مختلف دارند.

سردار حسینی با اشاره به بازگشایی مدارس در آذرماه، واکسیناسیون تاج را یکی از مهم ترین موضوعات دانست و تاکید کرد: دانش آموزان باید با تاج واکسینه شوند.

54895b12 dc57 4570 80ad b943d19b9b83 خبر خاکستری

رشید گربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بسیج را یکی از مهم ترین تشکل های دانش آموزی خواند و گفت: رسالت بسیج دانش آموزی تقویت بنیان های علمی و معرفتی است.

وی افزود: یکی از توصیه های مهم بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد، توجه به علم و فناوری است و آموزش و پرورش رسالت خود را بر همین اساس استوار می کند.

وی همکاری بسیج دانش آموزی با سایر اقشار جامعه را در این درگیری ذکر کرد و گفت: از جمله این اقدامات خرید لوازم التحریر و لوازم مصرفی و تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده است.

وی قربانی شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان را یکی از اهداف آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سال های قبل از تاج گذاری سالانه حدود 17 هزار دانش آموز را به مناطق عملیاتی کشور اعزام کردیم و در ایام تاج به صورت مجازی انجام شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای 21 برنامه مختلف فرهنگی، علمی، بصیرتی و آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان در طول سال خبر داد و گفت: 31 برنامه در هفته بسیج دانش آموزی اجرا می شود.

238979f9 9c32 4d5b a578 488f607d3634 خبر خاکستری

4fc3497b 4c7e 4d1b 9546 8b1024d9216c خبر خاکستری

در ادامه تعدادی از دانش آموزان نخبه بسیجی به بیان دیدگاه های خود در خصوص آموزش و پرورش و دانش آموزان پرداختند.

بی توجهی به موضوع اقامه نماز، کمبود مکان در مدارس برای برگزاری جلسات بسیج دانش آموزی، ارائه حداکثر امکانات آموزشی به مدارس خاص و محرومیت تعدادی دیگر از مدارس از حداقل شرایط آموزشی، برخی مدیران مدارس به موضوع بسیج دانش آموزی بی توجهی می کنند. و موانع بسیجیان، عدم رعایت عدالت آموزشی و تبعیض در مدارس از خواسته های دانش آموزان نخبه حاضر در جلسه بود.

پایان جلسه تجلیل از دانش آموزان نخبه و نفرات اول کنکور بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید