اجرای طرح معاون فناوری در سطح ملی / ویژه برنامه وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان

ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801614

هیرودین معاون وزیر علوم با اشاره به اجرای طرح همیاران فناوری در کشور گفت: وزارت علوم برای دانشجویان علاقمند به علم و فناوری برنامه های ویژه ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، علی حیرالدین معاون وزیر علوم صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دانشگاه یزد با بیان اینکه این دانشگاه نگین حکمت در منطقه کویر است، گفت: من از این دانشگاه آگاهی کامل دارم و می دانیم که یزد. جامعه دانشگاهی در کشور فعال است، «آنها موفق هستند، جای بسی خوشبختی است که یزد با طول حدود 80 کیلومتر و 700 سال عمر، بزرگترین قنات دنیا را دارد که نشان از فعالیت های بر اساس دانش پیشینیان دارد. .

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه نسل چهارم دانشگاه هایی است که از نظر اجتماعی کارآفرین هستند، گفت: دانشگاه نمی تواند وجود داشته باشد اما ما نمی توانیم مشکلات خود دانشگاه را حل کنیم، بنابراین نیازمند یک دانشگاه کامل هستیم.

خیرالدین افزود: ما مشکلات زیادی داریم که دانشگاه می تواند برای حل آنها وارد شود و در تولید علمی رتبه پانزدهم را داریم و ایران در منطقه اول است و با دوم فاصله داریم اما از نظر فناوری. ما در رتبه 75 جهان و 120 در نوآوری قرار داریم. «ما یک پیام داریم، اما اخیراً به رتبه 60 رسیده ایم.

معاون وزیر علوم گفت: این رتبه بندی ها نشان می دهد که ما نتوانسته ایم موضوعات علمی را به ثروت تبدیل کنیم و آنها را تجاری سازی کنیم و تحقیقات خود را به رفاه جامعه تبدیل کنیم.

وی افزود: از چهار مطالعه انجام شده در دنیا، سه مورد به عقد قرارداد و حل مسئله منجر می شود و ما می خواهیم رویکردهای خود را تغییر دهیم تا بتوانیم به خواسته های خود برسیم.

پیوند دانشگاه با صنعت همیشه حلقه مفقوده ای بوده است

هاجرالدین با بیان اینکه پیوند دانشگاه با صنعت همواره حلقه مفقوده بوده است، اضافه کرد: پیشنهاد وزارت علوم ایجاد بستر و سامانه ای است که همه نیازها، ایده ها و فرصت ها را در کنار هم قرار دهد.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه به دنبال نقشه جامع کشور هستیم، خاطرنشان کرد: زمانی که همه مسائل در یک مکان جمع آوری شد، همه اساتید علمی و دانشگاهی می توانند پیشنهادات و ایده های خود را برای حل آن بیان کنند و سرمایه گذاران نیز می توانند ایده بگیرند. سرمایه گذاری.

وی از کاربردی نبودن پایان نامه ها و رساله های دکتری گلایه می کند: سالانه 850 هزار فارغ التحصیل و دانشجوی دکتری فارغ التحصیل می شوند و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بخشی از این پایان نامه ها در سامانه های راه اندازی شده توسط وزارت علوم گنجانده شود. تا بتوانیم مشکل کشور را حل کنیم.

هایرودین در پایان با بیان اینکه طرح دستیار فناوری به وزارت علوم، فناوری و تحقیقات پیشنهاد شده است، افزود: این طرح میزبان پارک علم و فناوری خواهد بود و دانشگاه می تواند دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را که علاقه مند به علوم هستند معرفی کند. و فن آوری و همچنین کمک به بخش فن آوری در طول آموزش و پرداخت بین 1 تا 3 میلیون به این دانش آموزان برای هر مدرک.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید