آغاز فعالیت های تابستانی وزارت آموزش و پرورش / تنوع فعالیت های تابستانی برای افزایش حضور و گزینش دانش آموزان


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879293

فعالیت های تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از امروز آغاز شد و استان زنجان به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی این فعالیت ها انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان امروز در مراسم افتتاحیه فعالیت های تابستانی کشور که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد، گفت: برنامه های تابستانی و غني سازي اوقات فراغت انتظار مي رود با تدوين برنامه هاي متنوع و پرنشاط بتوان نيازهاي جسمي، روحي و اخلاقي دانش آموزان را تامين كرد و به آنها فرصت بازديد و زندگي شاد در سال تحصيلي آينده را داد.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر از فرصت برای برنامه‌های تابستانی استفاده کرده است و امسال وضعیت متفاوت است.


bcf0bcfa 2275 40bd 87e5 250f3eee15d1 خبر خاکستری

رفیعی با بیان اینکه این موضوع نیازمند توجه ویژه به برنامه های امسال است، افزود: امسال باید برای رفع نیازهای جسمانی دانش آموزان و فاصله گرفتن از فضای مجازی و رفع تاثیر آسیب های احتمالی بر زمان تمرین در فضای مجازی تلاش ویژه ای داشته باشیم. . “

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تنوع در برنامه های اوقات فراغت موجب افزایش توان حضور و انتخاب دانش آموزان در این حوزه می شود و آموزش و پرورش ظرفیت پوشش دادن به این موضوع و افزایش جذابیت نیاز به ایجاد انگیزه را دارد. دانشجویان بیشتری را جذب کند.

وی با بیان اینکه در اوقات فراغت باید سعی کنیم در قالب ها و محتوای برنامه ها متفاوت باشد و منجر به جذابیت بیشتر شود، افزود: باید به فکر پرهیز از اقدامات آماری و توجه به کیفیت کار باشیم چرا که اقدامات آماری آسیب است. که ما برنامه های فرهنگی زیادی داریم و این باعث افت کیفیت کار و عدم مشاهده نتیجه و محصول مطلوب می شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه مسائل آموزشی، فرهنگی و تربیتی از ملزومات بسیاری از خانواده هاست و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: مشکلات آموزشی تا حدودی تحت الشعاع برنامه های آموزشی قرار گرفته و نیازمند مشکلات مالی و اقتصادی است که امروزه باید به آن توجه ویژه شود. پاسخگویی به نیازهای معنوی و آموزشی دانش آموزان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: این روزها فرصت مغتنمی است تا زمینه بروز و کشف استعدادهای دانش آموزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه هدفی که در استان زنجان دنبال می کنیم تمرکز آموزش و پرورش بر برنامه های اوقات فراغت است، گفت: دستگاه های مختلف بودجه فرهنگی دارند و برنامه هایی را اجرا می کنند که در جای خود ارزشمند است، بلکه ظرفیت آموزش و پرورش را نیز دارد. این سن بالاتر است و همچنین خانواده ها را ملزم می کند که بتوانند فعالیت های منصفانه را در همه زمینه ها توسعه دهند.


23a04059 2e19 4e40 9cb2 6c0ea106b320 خبر خاکستری


* فعالیت های Tab Summer در قالب 8 عملکرد مختلف انجام می شود

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این مراسم گفت: پس از 30 ماه وقفه به دلیل اپیدمی بیماری عروق کرونر، شاهد افتتاحیه فعالیت های تابستانی با شعار هر دانش آموز یک آموزشگاه مهارت و مرکز محله در استان زنجان.

وی گفت: برنامه های ویژه، جذاب و پرنشاط در قالب 8 ویژه با موضوعات مختلف برای دانش آموزان سراسر کشور در اردوهای تابستانی تدوین و اجرا می شود.

اسماعیلی گفت: به نظر می رسد مدارس در پایان امتحانات خرداد ماه تعطیل باشد اما آموزش ادامه دارد و تعطیلی ندارد و فصل تابستان فرصتی است تا دانش آموزان با حضور در مدارس و اردوهای تابستانی مهارت های مورد علاقه خود را کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش آموزان با تجربه شرایط جدید می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند، افزود: اجازه دهیم عرصه سال تحصیلی جدید را آغاز کند.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط خاص آموزشی علاوه بر برنامه های مفرح تابستانی و نحوه جبران و تحکیم آموزش در مقطع ابتدایی و تعمیق تجمیع یادگیری در دوره های متوسطه اول و دوم، ساعات آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان و دوره‌های هدفمند تخمین زده می‌شود که بیشتر شکست‌هایی را که در طول همه‌گیری ویروس کرونا رخ می‌دهد، جبران می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید