اجرای برنامه های تابستانی برای 15.5 میلیون دانش آموز در سراسر کشور / هیچ یک از فعالیت ها بدون حضور معلم موثر نیست.


ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879268

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سیاست کلی برنامه های تابستانی وزارت آموزش و پرورش مشارکت حداکثری دانش آموزان است، گفت: . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; عسگر باقرزاده امروز در مراسم افتتاحیه فعالیت های تابستانی کشور در زنجان گفت: جهاد تبین یعنی داشته ها و ویژگی های خود را به خوبی بشناسیم و داشته باشیم و بتوانیم داشته های خود را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه شور و شعور حسینی در زنجان منحصر به ایام محرم نیست، خاطرنشان کرد: نفس کشیدن در زنجان در فضای معنوی مهربانی، شور و شعور و رحمت است و شور معنوی در زنجان برگرفته از معنویت اهل بیت است. -بیت.(ع) است.

باکرزاده با بیان اینکه ماه ذی القعده متعلق به امام رضا(ع) است، افزود: امام رضا(ع) فرمودند با خدا مهربان باشید زیرا خداوند فرموده بنده با بندگانم به عنوان شبهه آنها رفتار می کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه اوقات فراغت از زبان افراد عادی و آموزش ندیده به هر نحوی مانند پرکردن وقت است، گفت: اما اوقات فراغت از زبان مربیان، زمانی برای تاثیرگذاری بیشتر است. این در مورد کودکان و یک برنامه آموزشی خوب است.

وی با بیان اینکه دلیل این امر آیه «فَذَا فَرَغتَ فانصب» است و هدف از واژه اردو سفرهای آموزشی هدفمند است، گفت: شرایط هر منطقه را برنامه ریزی کنید.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی برنامه های تابستانی وزارت آموزش و پرورش مشارکت حداکثری دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: سفرهای آموزشی یک روزه و اردوهای زیارتی دانش آموزان در مناطق کمتر برخوردار و کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست ها کمک گرفتن از نهادهایی غیر از آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش از نظر کمی و کیفی نیرو می تواند مشکل داشته باشد به همین دلیل به – موسسات آموزشی مراجعه می کنیم زیرا در صورت امکان ، با کمک و حمایت، دانش آموزان بیشتری می توانند درگیر شوند.

وی با بیان اینکه 15 میلیون و 500 هزار دانش آموز در سراسر کشور آماده بهره مندی از برنامه های تابستانی هستند که باید به خوبی برنامه ریزی شود، گفت: امکانات وزارت آموزش و پرورش در این زمینه کافی نیست، بنابراین از سایر نهادها نیز کمک داریم. .

باکرزاده افزود: دارالقرآن ها و اردوهای بسیاری آماده اجرای برنامه ها هستند تا دانش آموزان در انتخاب فعالیت مورد علاقه خود آزاد باشند، ضمن اینکه برنامه یادآوری قرآن کریم در دارالقرآن آغاز می شود. و همچنین در فضای مجازی. “

وی با اشاره به پروژه سکوی قوی ایرانی خاطرنشان کرد: در پایان دوره تابستانی فعالیت ها، دانش آموزان عناصری دارند که در سکوی قوی ایران به نمایش در می آیند، بنابراین این بستر فرصتی برای عرضه و ارائه توانمندی های دانش آموزان است.

باگرزاده گفت: برنامه متمرکز توانمندسازی و حساس سازی معلمان و فرهنگیان برای احیای نقش آموزشی کشور و منطقه داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه های تابستانی مربوط به 4 تشکل سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و جوانان هلال احمر است. از جمله 120 عنوان برنامه در فضاهای آموزشی و فرهنگی است. برنامه ها.

وی بیان کرد: آنچه مورد نظر است این است که پس از 2.5 سال فشار بر جامعه با شیوع ویروس کرونا، با کمک خانواده ها بتوانیم دانش آموزان را نسبت به فعالیت های ورزشی حساس کنیم.

بیکرساد با اشاره به آغاز تجمیع آموزش دانش آموزی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 650 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و 4.5 میلیون دانش آموز دبیرستانی از 10 تیرماه شروع به تجمیع تحصیل می کنند تا بتوانند در دروس ضعیف عقب بمانند. یا در شرایط بد

وی افزود: دانش آموزان در دوره تجمیع آموزش و پرورش عقب ماندگی خود را جبران می کنند تا از اول مهر وارد مقطع جدید شوند و از مقطع بعدی خارج نشوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ یک از برنامه ها بدون حضور مربیان و معلمان موثر نیست چرا که مردم توسط مردم آموزش داده می شوند و بقیه ابزار هستند.

به گزارش موج رسا; لازم به ذکر است استان زنجان امروز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و همچنین با حضور مدیران کل و معاونین استانداری به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی فعالیت های تابستانی و افتتاحیه این ستاد انتخاب شد. کلیه استان ها در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی آموزشی سهروردی زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید