2 میلیون دانش آموز در سفرهای آموزشی تابستانی شرکت کرده اند


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905366

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شرکت 2 میلیون نفر در سفرهای آموزشی در تابستان خبر داد و گفت: از ادارات کل آموزش و پرورش درخواست می شود مجوز برگزاری سفرهای آموزشی یک روزه را به مدارس بدهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اصغر باقرزاده با اشاره به راهکارهایی برای جذابیت بیشتر فضای آموزشی در مدارس، اظهار داشت: اصل بر این است که معلم با روحیه ای با نشاط وارد مدرسه و کلاس شود؛ در این میان معلم با نشاط وارد مدرسه و کلاس شود. روحیه شاد معلم اولین قدم برای نشاط و پویایی در مدرسه خواهد بود.

وی افزود: بعد از حدود 25 ماه تعطیلی اجباری مدارس که متأسفانه آن را تجربه کرده ایم، روحیه کمی شکننده است، ارتباطات کم شده، احساسات از بین نرفته و تاب آوری بسیار پایین است. این موارد بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی دانش آموزان، معلمان و والدین کاملاً ثابت شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اولین توصیه به معلمان، دانش آموزان و والدین این است که روحیه نشاط خود را حفظ کنند و اجازه دهند طرف مقابل خود را با شرایط جدیدی که به وجود آمده تطبیق دهد تا از هیجان آنها کاسته شود.

وی با بیان اینکه توصیه دوم ما تلاش برای ایجاد انواع موقعیت های آموزشی، ورزشی و انگیزشی در مدرسه است، گفت: تابستان سال گذشته حدود 2100 شهربازی در مدارس در نظر گرفته شد که هر از چندگاهی پس از گذشت 6 ماه از سال 1389 تعداد 100 مورد از این بازی های مصنوعی در مدارس انجام شد. زمین های چمن در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است.

باقرزاده در خصوص انجام سفرهای آموزشی یک روزه گفت: برای رفتن به سفرهای بلند مدت هزینه ها زیاد و فرصت ها کم است. اما معلمان دانش آموزان را برای سفرهای آموزشی یک روزه در این وضعیت آموزشی قرار می دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: آشنایی با گیاهان پارک، آشنایی با صنایع مختلف و بازدید از موزه دانش آموزان را در موقعیت آموزشی قرار می دهد.

باقرزاده از شرکت 2 میلیون نفر در سفرهای آموزشی در تابستان خبر داد و افزود: از وزارتخانه های آموزش و پرورش درخواست شده است تا مجوز برگزاری سفرهای آموزشی یک روزه را به مدارس بدهند. اکنون 348 اردو داریم که از این تعداد 100 اردو برای بازدید دانش آموزان از این مکان ها تدارک دیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید