رسیدن به قله علم و دانش از ویژگی های دانش آموزان مدرسه سلیمانی است

ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796867

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به تشریح ویژگی های مدرسه سلیمانی پرداخت و گفت: توانمندسازی علمی و اقتصاد دانش بنیان کشور رسالت امروز دانش آموزان مدرسه سلیمانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به تشریح ویژگی های علمی مکتب سلیمانی پرداخت و گفت: شخصی صاحب مکتبی است که الگوی بشریت است و مسیرهای ارزشمند تعالی را برای نسل های آینده معرفی می کند.

وی ولایتمداری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از ویژگی های سردار دلا برشمرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم استکبار در دنیا رسیدن به قله های علم و دانش است.

محقق اردبیلی، رئیس دانشگاه علم و فناوری را یکی از مؤلفه‌های مکتب سلیمانی می‌داند و می‌گوید ملتی که قدرت علمی نداشته باشد، همیشه تحت سلطه است.

وی به پاشنه آشیل کشورهای جهان سوم اشاره کرد و گفت: تبدیل علم و دانش به ثروت یکی از راه های کسب قدرت است که کشورهای جهان سوم متاسفانه از آن بی بهره اند.

حبیبی اقتصاد دانش بنیان را یکی دیگر از راهکارهای افزایش توان یک کشور عنوان کرد و گفت: اگر اقتصاد کشوری دانش بنیان شود، می تواند در برابر شوک های خارجی مقاومت کند.

وی گفت: بهترین کار در عرصه علمی مکتب سلیمانی، توانمندسازی در عرصه دانش و تبدیل علم به ثروت است.

محقق اردبیلی، تاج و تخت را یکی از عوامل اقتدار برای کشور برشمرد و گفت: اگرچه ایران در دوره ولیعهد تحریم دارویی بود، اما دانشمندان کشور با نوآوری های خود در تولید محصولات بهداشتی و کسب علم در برابر تاج نشان دادند. اقتدار علمی ایران بر نظام سلطه.

وی در ادامه سخنان خود توانمندی های ایران قبل از انقلاب اسلامی را با دوران کنونی مقایسه کرد و گفت: قبل از انقلاب تجهیزات نظامی ما توسط ابرقدرت ها خریداری و استفاده می شد اما امروز به برکت فداکاری و دانش دانشمندان جوان سربازان. جان برکف، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اسلامی در عرصه نظامی توانمند است زیرا از فناوری های نظامی بومی و ویژه در دنیا برخوردار است.

حبیبی در پایان سخنان خود به لزوم ارتقای مهارت در کنار افزایش دانش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: طلاب پیرو مکتب سلیمانی باید بتوانند با افزایش دانش خود در افزایش توان علمی و اقتصادی ایران اسلامی نقش آفرینی کنند. اختراعات و ابتکارات ادامه دهنده راه شهدا.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید