ورزش باید جزء لاینفک زندگی زنان / البرزی‌های مبتلا به فشار خون باشد. ثمره انفعال


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844187

نعیمه خسروی گفت: آمارها نشان می دهد 29 درصد افراد بالای 18 سال در استان البرز فشار خون بالایی دارند و این یعنی ورزش و تحرک در بین اعضای خانواده نهادینه نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نجمه حسروی متخصص زنان در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: ورزش یک ضرورت برای زندگی زنان و تضمین کننده سلامت آنهاست.

وی ادامه داد: ورزش یکی از اصولی است که هر فرد اعم از زن و مرد باید آن را در برنامه کیفیت زندگی خود قرار دهد و این رویه باید مستمر و مناسب باشد، البته یک فرد کم تحرک سالم نباید این روند را با ورزش های سنگین انجام دهد. .

خسواری با بیان اینکه ورزش و تحرک یکی از عواملی است که باعث طول عمر زنان می شود، افزود: افراد برای زنده ماندن نیازی به ورزش ندارند اما برای اینکه در میانسالی دچار عوارض نشوند باید ورزش کنند.

وی گفت: برخی از زنان فکر می کنند که برای کاهش وزن باید تمرین کنند، در حالی که ورزش برای همه افراد جامعه چه لاغر و چه چاق ضروری است.

وی گفت: سن بیماری های زنان و زایمان در کشور کاهش یافته است و یکی از مهم ترین دلایل آن کم کاری است که باید برای پیشگیری به طور منظم انجام شود.

حسروی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که 29 درصد افراد بالای 18 سال در استان البرز دارای فشار خون هستند، یعنی ورزش و تحرک در بین اعضای خانواده نهادینه نشده است، بلکه یکی از مهم ترین عوامل فشار خون بالا است. بی توجهی به ورزش است.»

این مربی ورزش افزود: برخی از بانوان یکی از دلایل کم کاری را نداشتن شرایط عنوان می کنند که اگر مجبور نیستید برای ورزش به باشگاه بروید اما می توانید در خانه ورزش کنید.

وی در پایان گفت: برای افرادی که ورزش را دوست ندارند، نگاه کردن به تعداد گام‌ها می‌تواند آسان‌تر باشد، بنابراین اگر می‌خواهید بدون شرکت در تمرین‌های رسمی فعال بمانید، ۷۰۰۰ قدم در روز انجام دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید