بیش از 33 درصد افراد بالای 18 سال در قزوین فشار خون دارند/ سبک زندگی ناسالم عامل اصلی فشار خون بالا است.

وی افزود: نتایج آخرین نظرسنجی نشان می دهد که 33.67 درصد افراد بالای 18 سال در استان قزوین مبتلا به فشار خون هستند که از این تعداد 32.9 درصد مرد و 34.3 درصد زن هستند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر استان قزوین گفت: در سن 45 سالگی شیوع فشار خون در مردان بیشتر از زنان است، در گروه سنی 45 تا 54 سال شیوع در هر دو بیشتر است. جنس و بالای 54 سال، شیوع در زنان بیشتر است.

عدم کنترل فشار خون می تواند منجر به عوارض حمله قلبی شود

تنکابنی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: و برخی در آستانه فشار خون هستند عدم کنترل بدون شک فشار خون را بالا می برد.

وی گفت: عدم درمان فشار خون می تواند عوارض زیادی مانند سکته قلبی و مغزی، نارسایی کلیه و احتمال کما را به دنبال داشته باشد. احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار بیشتر از سایر افراد دارای فشار خون طبیعی است.

ورزش خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد

تنکابنی با اشاره به سیاست های دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش فشار خون در استان گفت: بخش قابل توجهی از فعالیت ها بر اساس سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر است که یکی از آنها مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است. فشار خون بالا.”

وی گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی، برای گروه های سنی مختلف اطلاع رسانی می شود تا با مراجعه به مراکز درمانی تلفیقی، سلامت و فشار خون آنها کنترل شود.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر استان قزوین گفت: بر اساس سیاست های پیشگیرانه به افراد در معرض خطر توصیه می شود برای حفظ سلامت خود راهکارهای خودمراقبتی و فعالیت بدنی، کاهش وزن و تغییر رژیم غذایی را امتحان کنند. به.

تنکابنی با اشاره به راه های پیشگیری از فشار خون گفت: فعالیت بدنی باعث تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از فشار خون و بیماری های قلبی می شود.

وی ادامه داد: افراد می توانند با 150 دقیقه ورزش در هفته با سرعت متوسط ​​یا 30 دقیقه در روز به تنظیم فشار خون خود کمک کنند. انجام فعالیت های بدنی به صورت ایروبیک و استقامتی که بهترین فعالیت هوازی هنگام پیاده روی است، توصیه می شود.


خوردن میوه ها و سبزیجات معجزه ای برای جلوگیری از خطر ابتلا به فشار خون بالا است

این مسئول بیان کرد: 10 هزار پیاده روی در روز یا سایر فعالیت های هوازی مانند دوچرخه سواری، دوچرخه ثابت، شنا برای بزرگسالان توصیه می شود. افرادی که فشار خون آنها کنترل نمی شود و فشار خون بالایی دارند باید با نظر پزشک فعالیت بدنی خود را انجام دهند.

تنکابنی گفت: استفاده از میوه ها، سبزیجات و غلات به کنترل فشار خون کمک می کند. میزان نمک مصرفی باید کنترل شده و حداکثر 5 گرم در روز; توصیه می شود نمک را از سفره بردارید و سعی کنید از همان دوران کودکی آنها را به یک عادت تبدیل کنید و از طعم های دیگر مانند سبزیجات، پودر آویشن، سیر، آبلیمو و … استفاده کنید.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر استان قزوین گفت: فشار خون می تواند همه افراد حتی کودکان را درگیر کند، بنابراین کنترل فشار خون در هر سنی به ویژه در افراد دارای سابقه خانوادگی ضروری است.

تنکابنی بیان کرد: از آنجایی که وراثت می تواند در ایجاد فشار خون نقش داشته باشد، باید برای کنترل فشار خون در افراد دارای سابقه خانوادگی دقت بیشتری شود.

فشار خون بالا تمام اندام های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد

وی با اشاره به علل فشار خون بیان کرد: سابقه خانوادگی و افراد درجه یک خانواده مانند والدین و خواهر و برادر، افزایش سن، مصرف زیاد نمک، چربی خون و غذاهای پرچرب، مصرف سیگار و الکل، کم تحرکی، چاقی و … دیابت از جمله علل این بیماری است.

وی با اشاره به ساده ترین راه برای تشخیص فشار خون گفت: اندازه گیری فشار خون ابتدایی ترین راه است زیرا هیچ علامتی ندارد و به بیماری قاتل خاموش معروف است.

تنکابنی گفت: شرایط استاندارد اندازه گیری فشار خون از جمله عدم تحرک بدنی شدید و عدم ناشتا بودن، مناسب بودن فشارسنج و عدم مراجعه بعد از مصرف دخانیات از جمله مواردی است که در اندازه گیری فرد باید به آن توجه شود. فشار خون.

وی گفت: در صورت ابتلای فردی به فشار خون، تغییر سبک زندگی، کنترل وزن و مراجعه منظم به پزشک از توصیه های اصلی برای نظارت و درمان بیماران است.

وی با اشاره به تاثیرات فشار خون بالا بر سایر اعضای بدن گفت: این بیماری بر تمامی اعضای بدن از جمله قلب، کلیه ها، سیستم بینایی و مغز تاثیر مخربی می گذارد.

تنکابونی با اشاره به فشار خون طبیعی گفت: 140/90 میلی متر جیوه یا بالاتر فشار خون بالا، 120/80 میلی متر جیوه و کمتر از فشار خون طبیعی، فشار خون 120-139/80-89 قبل از فشار خون است و این افراد در معرض خطر فشار خون بالا؛ فشار خون طبیعی در کودکان با سن آنها تعیین می شود.

تنکابنی در پایان گفت: فشار خون نرمال در افراد دیابتی 80/130 میلی متر جیوه و کمتر و در افراد مسن تا 90/150 میلی متر جیوه طبیعی در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید