دانش بنیان راه میانبری برای تقویت اقتصاد و اشتغال است


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818410

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان مسیر مستقیم اصلی تقویت بنیه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندین سال متوالی شعارهای سال را با عناوینی چون اشتغال، تولید، جهش تولید و مسائل معیشتی انتخاب می کنند که نشان از اهمیت و اولویت این موارد دارد. مسائلی برای کشور

وی گفت: دشمنان در عرصه نظامی به برکت رشادت های ملت شریف ایران شکست خورده اند و اکنون انقلاب اسلامی به جهانیان عرضه شده است. همچنین انقلاب در عرصه فرهنگی در اعماق قلب ملت های دیگر نفوذ کرده است.»

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: از این رو دشمنان درگیر جنگ اقتصادی هستند و تمام تلاش خود را برای تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران انجام داده اند. آنها به وسائل امرار معاش اشاره کردند و در سال 1401 با توجه به اهمیت و نقش افراد دانش بنیان در مسائل اقتصادی، در کنار تولید و اشتغال زایی، بر تمرکز بر افراد دانش بنیان تاکید کردند.

ویسکرمی گفت: پیش از این معظم له در بیانیه ای در خصوص گام دوم انقلاب به نقش دانش بنیان در توسعه کشور توجه ویژه ای داشتند و تاکید داشتند که یکی از راه های میانبر اصلی در حوزه اقتصاد و اشتغال است. ایجاد توجه به نقش و اهمیت افراد دانش بنیان است.»

وی با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی در سال 1400 برای حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان، خلاق و نوآور، تاکید کرد: اوایل امسال این قانون توسط رئیس جمهور ابلاغ و اجرا می شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس وجود 6000 شرکت دانش بنیان را با توجه به ظرفیت ها و فرصت های موجود در کشور ناکافی خواند و افزود: در گام دوم انقلاب باید با تکیه بر ظرفیت ها به سمت تولید و اشتغال زایی برویم. شرکت ها. بر اساس دانش.”

ویسکرمی با تاکید بر اینکه کشورهای پیشرو دنیا بیشترین پیشرفت خود را مدیون سرمایه گذاری در این حوزه هستند، گفت: یکی از راه های حل مشکل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، تقویت شرکت های دانش بنیان است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید