دومین کارخانه نوآوری کشور در البرز حامل پتانسیل بالای علمی استان است/ محصولات دانش بنیان باید وارد بازارهای جهانی شود.


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1834900

علی سلطانی گفت: استان البرز ظرفیت بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان دارد و راه اندازی دومین کارخانه نوآور کشور در استان پتانسیل علمی بالای آن را به همراه دارد که می تواند برندی برای ایران کوچک باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سلطانی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: انتخاب شعارهای تولید محور در سال های اخیر توسط مدیریت نشان دهنده نگاه متمرکز وی به تولید اقتصاد محور است.

وی ادامه داد: آنچه شعار امسال را از سال های گذشته متمایز می کند کیفیت تولید است.

سلطانی افزود: اگر بخواهیم تولید بهینه در صنعت داشته باشیم باید دو ویژگی مهم آن یعنی دانش افزایی و ایجاد اشتغال را در نظر بگیریم.

وی گفت: زمانی که تولید بر اساس دانش، آگاهی و توجه به نیازهای جامعه باشد، باعث کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت می شود و قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد.

وی گفت: تولید دانش بنیان به راحتی می تواند جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیدا کند و تحول بزرگی در ایجاد اشتغال ایجاد کند.

سلطانی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند مشکل اصلی کشور مشکل معیشتی و تورم است و برای ریشه کن شدن آن باید تولیدات معطوف به دانش بنیان و اشتغال زایی باشد.

وی گفت: تولید دانش بنیان با رویکرد اشتغال زایی مهم ترین راه برای ترک اعتیاد است.

وی افزود: مهمترین مشکل شرکت های دانش بنیان بازار هدف و تجاری سازی است که امسال باید به آن توجه شود.

سلطانی گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان باید وارد صنعت شوند و همانطور که مشکلات خود را حل می کنند باید باعث رونق تولید شوند.

این کارشناس بیان کرد: استان البرز ظرفیت بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان دارد و راه اندازی دومین کارخانه نوآوری در استان در استان پتانسیل بالای علمی استان را به همراه دارد که می تواند برندی برای ایران کوچک باشد. .

وی ادامه داد: امیدواریم امسال محصولات دانش بنیان وارد بازارهای جهانی شود و شاهد افزایش صادرات در این حوزه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید