قیمت نجومی کنسرو خورش/ قیمه بدون گوشت 364 هزار تومان!

قیمت نجومی کنسرو خورش/ قیمه بدون گوشت 364 هزار تومان!

شادان نیوز نوشت: کنسروها توانسته در بین افرادی که وقت و حوصله پخت و پز ندارند بسیار محبوب شود و طرفداران زیادی پیدا کند. امروزه با تکنولوژی کنسرو می توان انواع خورش ها و … را که در اکثر فروشگاه ها به وفور یافت می شود نگهداری کرد.

غذاهای کنسروی معمولاً قیمت بالایی دارند، اما با گشت و گذار سریع در فضا متوجه شدیم که برخی از این خورش های کنسرو قیمت بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال در یکی از سایت های پرطرفدار قیمت خورش 2 کیلو و 700 گرمی 743 هزار تومان است. این مبلغ بسیار بالا بر چه اساسی تعیین می شود؟ آیا افرادی هستند که این قوطی ها را با این قیمت بالا بخرند؟

?

چاشنی کنسرو شده

کنسرو گوشت چرخ کرده

قیمت این خورش قیمه کنسرو شده در این سایت اما بدون گوشت به قیمت 364 هزار تومان به فروش می رسد. هزینه خورش بدون گوشت بستگی به این دارد که این چقدر گرون است؟ آیا جز لپه و ماکارونی و لیمو عمانی چیزی وجود دارد؟ معیارهای قیمت گذاری قوطی چیست؟

با این اوصاف، اگر فردی بخواهد به تنهایی آشپزی کند و برای 4 نفر خورش قیچی درست کند، قطعاً باید هزینه کمتری بپردازد. من فکر نمی کنم کسی آن را با این قیمت ها بخرد. این قیمت ها قطعا نیاز به نظارت بیشتری از سوی مسئولان کشور دارد تا بررسی شود دلیل این قیمت های نجومی چیست؟

فسنجان-قیمتفسنجان-قیمت

خورش فسنجان هم وزن ولی بدون گوشت هم همینطور. در همین سایت قیمت قوطی فسنجان 555 هزار تومان است. یعنی فقط مایع فسنجان که گوشت نداره. با همین قیمت ها خورش های دیگری هم بود که با گوشت و بدون گوشت و با قیمت های بالا به فروش می رسد.