قیمت های عجیب و نجومی گوشت در بازار/ ماجرای بسته 509 هزار تومانی گوشت چه بود؟

قیمت های عجیب و نجومی گوشت در بازار/ ماجرای بسته 509 هزار تومانی گوشت چه بود؟

در دوره افزایش عجیب قیمت گوشت در بازار، دولت در حال بررسی برنامه هایی برای کاهش قیمت گوشت بود و وعده کاهش 150 هزار تومانی قیمت گوشت را داد که هنوز اجرایی نشده است.

این در حالی است که قیمت گوشت در بازار با قیمت های بالای 300 هزار تومان دیده می شود اما وعده کاهش قیمت از 100 هزار تومان به 150 هزار تومان هنوز اتفاق نیفتاده است.

قیمت گوشت قرمز مدتی است که افزایش یافته و گزارش های رسمی دولت افزایش بیش از 70 درصدی قیمت گوشت را در سال گذشته تایید می کند.

این در شرایطی است که وعده ارزانی 100 تا 150 هزار تومانی هنوز در بازار جواب نداده و سیاست واردات و عرضه گوشت در سراسر کشور نتوانسته قیمت گوشت را در بازار کنترل کند.

همانطور که از گزارش ها مشخص است، در حال حاضر هر کیلوگرم لاشه گوسفند از 330 تا 375 هزار تومان، سر از 330 تا 385 هزار تومان، پای گوسفند از 370 تا 435 هزار تومان، گردن 330 هزار تومان است. و ساق گوساله 300 تا 335 هزار تومان.

و این در حالی است که در میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم گوشت گوسفند کامل با قیمت 232 هزار تومان، هر کیلوگرم گوشت گوساله داخلی 215 تا 225 هزار تومان و گوشت وارداتی نیز به فروش می رسد. زیر قیمت های ذکر شده فروخته می شود
تا اطلاع ثانوی، گوشت های لوکس و لوهاما در بازار ممنوع شد

این در حالی است که در بازار جدا از این قیمت ها، قیمت گوشت با نرخ های عجیب و نجومی که اغلب با گوشت های بسته بندی شده همراه است نیز به چشم می خورد؛ این در حالی است که هفته گذشته عرضه گوشت لخام با بسته بندی ویژه ممنوع شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ابن حسب تصریح کرد: گوشت بسته بندی 509 هزار تومانی که جنجال زیادی به پا کرد، بدون چربی و استخوان بود و بر اساس لاشه 295 هزار تومان قیمت گذاری شد.

وی گفت: سهم این گوشت از 400 تن مصرفی در تهران تنها 97 کیلوگرم بود و از انجمن بسته بندی خواستیم تا اطلاع ثانوی گوشت و لوکم لوکس در بازار به فروش نرسد و فقط گوشت بر اساس بازار سفارشی به فروش برسد.

امرالهی خاطرنشان کرد: عناصری که از گرانی گوشت سود می برند وارد این موضوع شده و فضای رسانه ای کشور را داغ کرده اند.

ارسال روزانه 250 تن گوشت قرمز به تهران

در این شرایط و با وجود اینکه هنوز بازار نسبت به سیاست های اجرایی دولت برای کاهش قیمت گوشت واکنشی نشان نداده است، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از توزیع 4500 تن گوشت قرمز منجمد در سطح خبر داد. فروشگاه های زنجیره ای و بازارهای میوه و تره بار و اصناف.

جبرئیل برادی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به منظور رفاه حال شهروندان، به منظور تنظیم بازار محصولات پروتئینی، علاوه بر توزیع گوشت قرمز منجمد، توزیع مرغ منجمد نیز در محل توزیع می شود. قیمت ثابت کیلویی 45000 تومان برای مهمانداران و 50000 تومان در هر کیلو برای مصرف کننده راه اندازی شد.

بردی تاکید کرد: روزانه 200 تا 250 تن گوشت قرمز منجمد در تهران به فروش می رسد و گوشت گرم نیز موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تاکنون 150 تن گوشت گرم گوسفندی و 162 تن گوشت گرم گوساله از مبادی وارداتی تحویل شده است.

جزئیات تحویل گوشت منجمد بسته بندی شده

در همین حال دبیر انجمن محلی صنعت بسته بندی گوشت و پروتئین با اشاره به عرضه گوشت منجمد بسته بندی شده در فروشگاه های زنجیره ای و غرفه های میادین میوه و تره بار، گفت: این گوشت ها خانگی و مرغوب و منجمد در شرایط استاندارد هستند.

مسعود رسولی تصریح کرد: در نیمه اول سال که علوفه و دام زیادی در مراتع وجود داشت، دولت دام ها را با قیمت مناسب از دامداران خریداری کرد و آنها را ذبح و لاشه آنها را فریز کرد. در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت و کمبود دام، دولت این گوشت های منجمد را در اختیار شرکت های بسته بندی قرار داده است که آنها نیز این گوشت ها را قطعه قطعه، بسته بندی و روانه بازار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم پای گوسفند منجمد بسته بندی شده 173 هزار تومان، پای گوساله منجمد 173 هزار تومان، کله گوساله منجمد 168 هزار تومان، گردن گوسفند منجمد 153 هزار تومان، شانه گوسفندی 158 هزار تومان است. . این محصول به صورت استندهای زنجیره ای و مربعی توزیع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید