لزوم تسریع در تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بر تسریع در تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه های منحصر به فرد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

جلسه کارگروه محیط کسب و کار بررسی آخرین وضعیت تبدیل پروانه های کاغذی به شماره شناسایی یکتا ظهر دوشنبه با حضور وکف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و استانداران برگزار شد. به همراه روسای صمت و اتاق اصناف شهرستان ها در سالن اجتماعات این اداره کل، امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این جلسه واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به تاریخ اتمام تبدیل پروانه های کاغذی به شماره شناسایی یکتا، اظهار داشت: طبق تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور پروانه کسب، اطلاع رسانی های لازم در خصوص تبدیل پروانه های کاغذی به شماره شناسایی منحصر به فرد صورت گرفته و جلسات و مکاتبات متعددی در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: اقدامات مختلفی در زمینه تبدیل مجوزهای کاغذی به اسناد هویتی منحصربفرد انجام شده است، اما متاسفانه رتبه استان در این زمینه مطلوب نیست، لذا نیازمند ورود جدی استانداران محترم در این امر هستیم. به ما می توانیم در زمان باقی مانده تا 25 اردیبهشت بیشترین استفاده و عملکرد را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه قانون درگاه ملی مجوزها یک موضوع ملی است، تاکید کرد: استانداران محترم می توانند در زمینه فعالیت خود اقدامات ویژه ای را برای تسهیل فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به کارت ملی ملی انجام دهند. ، زیرا پس از 25 مه کلیه مجوزهای کاغذی باطل تلقی می شود.

بهروزی یادآور شد: در صورتی که هر یک از اصناف و صاحبان مشاغل تا 5 اردیبهشت مجوز کاغذی خود را به شناسه منحصربفرد تبدیل نکنند، به صورت خودکار فاقد اعتبار تلقی می شوند و هیچ یک از خدمات صنفی شامل نمی شود.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پرتال ملی مجوز تمامی مدارک و استعلام های مربوط به صدور مجوز ایجاد پنجره واحد را به صورت الکترونیکی تکمیل کرده است و مجوزها در قالب پرتال ملی مجوز صادر می شود.

وی ادامه داد: هر مجوز با توجه به شرایط خاص زمان، مدارک و قیمت مشخصی دارد. اگر هر آژانس ایالتی از متقاضیان شرایط بیشتری نسبت به موارد ذکر شده در پورتال مجوز ملی بخواهد یا به هزینه های اضافی و زمان بیشتری نیاز داشته باشد، درگیر خواهد شد. یکی از هفت تخلف تحت قانون صدور مجوز کسب و کار باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه منحصربفرد، گفت: لغو کلیه مجوزهای جعلی و ایجاد شفافیت در صدور مجوزها از مزایای تبدیل مجوزهای کاغذی به یکتا است. شناسه، بنابراین هر دستگاه یا سازمانی باید خدمات خود را بر اساس آن به مراجع قضایی ارائه کند.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها