مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اتمام بررسی طرح الزام ثبت رسمی املاک در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، تخلفات مختلف در حوزه املاک و تبعات آن مرتفع شود. مانع شده و برکات در زمین دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش روابط عمومی مشاوره در مورد مصلحت آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه امروز مجمع، حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد مسعود، به تاریخچه رسیدگی به این طرح مهم اشاره کرد. در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام که پس از ده ها جلسه گروه ها. این کارشناس به صحن آمد و طی چند جلسه در سالن اجتماعات مورد بررسی قرار گرفت و اعلام کرد: این قانون مهم که قانون تقدیر است باید تبیین و تبیین شود. چرا که ساختارهای جدیدی در آن ساخته شده است که نیازمند کار رسانه ای از سوی دستگاه های اجرایی و اعضای مجمع به ویژه صدا و سیما برای تسهیل در اجرای آن است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت قوه قضائیه بر عهده رئیس قوه قضائیه است، گفت: امیدواریم با اشرافی که ایشان نسبت به سازمان ثبت اسناد دارند، اقدامات قابل توجهی را انجام دهند. بخشی از این قانون در این سازمان اعمال خواهد شد.»، سیستم های لازم را با دقت ایجاد و اجرا کند تا کار مشتری با سرعت و دقت انجام شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اجرای این قانون را وظیفه بزرگی برای ساماندهی ثبت اسناد ملکی در کشور ارزیابی کرد و گفت: انشاالله اجرای این قانون از بسیاری از تخلفات جلوگیری می کند. در واگذاری املاک و به ارمغان آوردن برکات فراوان برای زمین.

گفتنی است مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز خود تبصره الحاقی ماده 10 را در خصوص مهلت هشت ساله ثبت اعمال حقوقی اشخاص فاقد اسناد رسمی در سامانه ویژه بدون رسمیت بخشیدن به این مصوبات و تبصره 10 ماده 10 اجرای قانون تحدید فراگیر اراضی کشاورزی و تصویب آیین نامه های پیشنهادی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، طرح الزام به ثبت رسمی اسناد معاملات ملکی که به این شرح ارجاع شد. . موسسه برای تعیین تناسب، در نهایت تایید شد.

بنابراین گزارش در پایان جلسه با رای اعضای هیات حسب مورد جایگزین گزارش توسط دکتر داود دانش جعفری در هیات عالی نظارت شد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها