یحیی از معاوضه این دو ستاره پرسپولیس پشیمان شد!

یحیی از معاوضه این دو ستاره پرسپولیس پشیمان شد!

پرسپولیس در نیمه اول مقابل نساجی بازی خوبی نداشت، اما این تیم بهترین توپ و میدان را در اختیار داشت و دو سه موقعیت ایجاد کرد و یک گل به ثمر رساند تا برای پیروزی در نیمه دوم استرس نداشته باشد.

یحیی گل محمدی با چنین اتفاقی و به ثمر رساندن گل برتری که البته در مقابل تیم ضعیف نساجی نیز به ثمر رساند، دو تعویض ویرانگر و جالب بین دو نیمه انجام داد.

پس از سوت پایان نیمه اول، وحدت حنانوف و محمد عمری در زمین ماندند و زیر نظر پپه لوسادا، مربی بدنساز این تیم برای گرم کردن به رختکن نرفتند. از سبک گرم کردن و جدیت لوسادا و این دو بازیکن مشخص بود که در اوایل نیمه دوم آنها را در زمین خواهیم دید.

با شروع نیمه دوم، عمری به جای صادقی و وحدت به جای دانیال در شرایطی قرار گرفتند که یحیی معمولا خیلی دیر تعویض می شد.

دانیال و صادقی در بازی قبلی مقابل شمس هازارد در هر دو گل موثر بودند، اما در دیدارهای قبل یحیی گل محمدی مورد انتقاد قرار گرفت که چرا بازیکنانی مانند دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی همیشه در هر شرایطی در ترکیب اصلی قرار دارند و خیلی سخت هستند. جایگزین کردن. اصلا تعویض نمی شوند یا چرا بازیکنانی مثل فرجی، احمدی، اسدبیگی و خانوف کمتر بازی می کنند یا اصلا بازی نمی کنند؟ گل محمدی پس از تست گیری از این بازیکنان مقابل شمس هازارد و دریافت نتایج این تست، مجدداً فرجی و احمدی را در ترکیب اصلی قرار داد و نعمتی در روز پنالتی به جای سرلک سرد و خسته از اسدبیگی استفاده کرد. البته در ابتدای نیمه دوم، خانانوف را به جای دانیال اسماعیلی فر به میدان فرستاد. .

ورود سریع عمری و حنانوف به جای دانیال و صادقی تصمیم خاصی به نظر می رسید. برخلاف همیشه، تغییرات یحیی خیلی زودتر شروع شده بود و با نگاهی آرمان گرایانه برای بهبود شرایط تیمش مقابل تیم ضعیف بانی نساجی که در نیمه اول جسارت جلو رفتن نداشت، با قدرت بیشتری حمله کرد و گل آرامش بخش به ثمر رساند. ساختار را متلاشی کرد. اما در کمال تعجب وضعیت بهتر نشد، بدتر شد!

با حضور وحدت در دفاع راست، امید عالیشاه به جناح راست خط هافبک رفت و هافبک راست این تیم شد تا عمری به عنوان بازیکن آزاد به جای او پشت سر مهاجم نوک بازی کند اما این تغییرات باعث شد تا وضعیت این تیم در خط میانی بدتر شود. مرحله حمله و همینطور. حملات پرسپولیس را نمی بینیم.

این واقعیت که وحدت هیچ وقت در دفاع راست روز خوبی نداشت. یا نمی توانست ترکیب شود و شکست بخورد، یا وقتی موفق شد پاس هایش نادرست و بی اثر بود. عالیشاه که از این سمت محدود شده بود و حتی در دقایق بازی جای خود را با ترابی عوض می کرد، نتوانست اثربخشی نیمه اول را تضمین کند و البته خود عمری هم کم روحیه و ضعف نشان داد تا جایی که به راحتی به او کمک کرد. تنها موقعیت مهم تیمش را در نیمه دوم از دست داد. او شکست خورد.

نکته جالب اینکه یحیی گل محمدی در نشست خبری پس از بازی به این نکته اشاره کرد که با انجام آن دو تعویض بین دو نیمه، شرایط تیمش بدتر شد و ناهماهنگی آنها بیشتر شد و به نوعی از این تصمیم پشیمان شد.