۳۰ سامانه عکسبرداری ثابت در جاده‌های ایلام نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: 30 سامانه ثابت عکاسی در محورهای مواصلاتی این استان نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری موج ایلام

سید زاهدین چسمه هوار، مدیرکل مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام وی بیان کرد: هدف از نصب این سامانه ها گامی مثبت در جهت ارتقای ایمنی، تسهیل تردد و مدیریت بهتر شبکه راه های استان است.

وی افزود: همچنین می توان از این اطلاعات برای اعمال محدودیت های ترافیکی در مواقع ضروری و هدایت رانندگان به مسیرهای جایگزین استفاده کرد.

چسمه هوار تصریح کرد: تصاویر ارسالی دوربین ها به مسئولان راهداری کمک می کند تا از وضعیت راه ها از جمله وجود لغزش، خسارت و موانع ترافیکی مطلع شده و اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهند.

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به ترافیک و وضعیت جاده ها را می توان از طریق تابلوهای پیام متغیر یا اپلیکیشن های تلفن همراه به اطلاع رانندگان رساند تا با آگاهی بیشتر مسیر خود را انتخاب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام خاطرنشان کرد: در فصل زمستان می توان از این سامانه ها برای رصد وضعیت راه ها و شناسایی مناطق یخ زده و برفی استفاده کرد. این امر به مسئولان راهداری کمک می کند تا به موقع نمک پاشی و برف روبی جاده ها را پاک کنند.

وی گفت: حجم تردد خودروها در 5 کلاس برای شناسایی الگوهای ترافیکی و برنامه ریزی راهسازی و نگهداری، دما و رطوبت برای پیش بینی شرایط جوی و جلوگیری از حوادث رانندگی ناشی از شرایط نامساعد جوی از دیگر مزایای این سامانه ها است.

وی در پایان افزود: در مجموع نصب و راه اندازی این سامانه ها می تواند نقش موثری در ارتقای ایمنی، تسهیل تردد و مدیریت بهتر شبکه راه های استان داشته باشد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها