آخرین روز معاملاتی هفته سوم آذر سبز بسته شد

آخرین روز معاملاتی هفته سوم آذر سبز بسته شد

روز جدید : بازگشایی نمادهای خودرو در روزی که با افزایش قیمت خودرو مواجه شدیم، حجم معاملات را در بازار سرمایه افزایش داد.

در 16 آذر 1400 شاخص کل بورس با افزایش 11 هزار و 349 واحدی منجر به رسیدن این نماگر بازار به رقم یک میلیون و 340 هزار واحدی و افزایش 0.8 درصدی شد. همچنین نماگر شاخص کل هم وزن با 2444 واحد رشد به رقم 363 هزار و 586 واحد رسید و هفته سوم آذرماه را در این جایگاه به پایان رساند. نمادهای معاملاتی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه (فولاد) و ایران خودرو (خودرو) بیشترین تاثیر را در بهبود روند امروز شاخص داشتند.

امروز نیز شاهد جهش ارزش معاملات بورسی بودیم که در 1700 میلیارد روز پیش به بیش از 2000 میلیارد تن رسید و ارزش فرابورس نیز 770 میلیارد بود.

در آخرین روز شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز 73 واحد رشد کرد و این نماگر بازار سرمایه نیز هفته سوم آذرماه را با رقم 19 هزار و 176 واحد به پایان رساند. در حالی که نمادهای تجاری پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شاگویا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین تاثیر را بر مثبت شدن شاخص فرابورس داشتند. در حالی که نمادهای تجاری تولید برق دماوند (دماوند) و مدیریت انرژی امید تابان هور (واهور) بیشترین تاثیر منفی را بر حرکت آیفکس داشتند.

امروز تعداد نمادهای مثبت در بازار بیشتر از نمادهای منفی بود. بنابراین 370 نماد معاملاتی مثبت و 234 نماد معاملاتی منفی بودند. همچنین امروز شاهد 66 صف خرید و 74 صف فروش در بازار بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید