آیا شاگردان کی روش صدر آسیا را از دست دادند؟

آیا شاگردان کی روش صدر آسیا را از دست دادند؟

با پایان یافتن فیفا در اول سپتامبر که آخرین پنجره بازی های بین المللی قبل از شروع جام جهانی بود، حالا همه منتظر انتشار آخرین رده بندی فیفا قبل از شروع بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان هستند. جدول رده بندی که البته از قبل مشخص شده و بدون نیاز به اعلام رسمی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، رده بندی قطعی تیم است.

از آنجایی که فیفا برای چندین سال فرمول ثابتی برای تعیین امتیاز تیم ها در هر بازی رسمی و دوستانه تعیین کرده است، در نتیجه بدون نیاز به انتشار رده بندی رسمی فیفا، می توان فهمید که هر یک از طرف ها پس از گذراندن بازی های پایانی خود در روز فیفا چه امتیازی کسب می کنند یا از دست می دهند و در کجا قرار می گیرند؟

بر این اساس آخرین رده بندی فیفا قبل از شروع جام جهانی (که طی ساعات یا روزهای آینده به طور رسمی اعلام خواهد شد) را بررسی خواهیم کرد.

* شاگردان کی روش مقام اول آسیا را از دست ندادند، ایران بیستم جهان است

روز اخیر فیفا برای ایران و کارلوس کی روش به خوشی به پایان رسید. غلبه بر اروگوئه با ستاره های معروف و گران قیمت نتیجه ای بود که کمتر کسی انتظارش را داشت. اما ملی پوشان موفق شدند با تک گل مهدی طارمی از سد رقیب سرشناس خود بگذرند و با روحیه بالایی برای جام جهانی آماده شوند.

تیم ملی در بازی دوم مقابل حریف قدرتمند سنگال به تساوی یک بر یک دست یافت. شاگردان آلیو سیسه با وجود داشتن ستارگان معروفی چون سادیو مانه، اسماعیل سار، کالیدو کولیبالی، بولای دیا و … نتوانستند دروازه ایران را باز کنند و تنها گل حریف با اشتباه پورعلیگنجی به ثمر رسید.

پیروزی مقابل اروگوئه 5.78 و تساوی مقابل سنگال نیز 0.20 امتیاز مثبت به تیم ملی اضافه کرد تا مجموع امتیاز ایران با 5.98 امتیاز مثبت به 1564.62 رسید و شاگردان کی روش با 2 پله صعود به رده بیستم جهان رسیدند و ادامه دارد. رهبر آسیا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید