آیا شجاع خلیل زاده پارسی می شود؟

آیا شجاع خلیل زاده پارسی می شود؟

تیم ملی فوتبال ایران 7 ماه دیگر در جام جهانی 2022 شرکت می کند که مانند ادوار گذشته در دیدار تدارکاتی با بحران مواجه است. پس از قرعه کشی جام جهانی، تعدادی از ملی پوشان مدعی شده اند که ایران برای موفقیت در این جام جهانی باید بازی های دوستانه ای را با تیم های قدرتمند و باکیفیت انجام دهد که در نهایت اینطور به نظر نمی رسد. شجاع خلیل زاده، مدافع میانی تیم ملی نیز تاکید کرد که اگر به چند بازی دوستانه خوب توجه نشود، قطعا ایران در جام جهانی دچار مشکل می شود. خلیل زاده که این روزها به دلیل عمل جراحی در میادین فوتبال غایب است در حال پاسخگویی به سوالات همنوعان ورزشکار است.

وضعیت فعلی بعد از عمل چگونه است؟
خدا را شکر حالم خوب است و فکر می کنم یک ماه دیگر تمریناتم را شروع کنم.

آیا از باخت الریان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ناراحت هستید؟
بله، من واقعاً ناراحت هستم. من می خواستم به تیمم کمک کنم و ال رایان نیز به من نیاز داشت، اما باید این عمل را انجام می دادم. اگر الان این کار را نکنم، ممکن است جام جهانی را از دست بدهم.

فصل بعد چطوری؟ آیا در آل رایان خواهید ماند؟
من فقط یک جمله کوتاه در این زمینه می گویم و دوست ندارم زیاد در این مورد صحبت کنم. من فصل آینده با ال رایان قرارداد دارم و تصمیم گیرنده آینده نیستم. البته باید به این توافق پایبند باشم.

باید بدانید که تیم ملی در 7 ماه باقی مانده تا جام جهانی با مشکل بازی های دوستانه مواجه است. منظورت چیه؟
اگر بازی دوستانه خوبی نداشته باشیم قطعا در جام جهانی با مشکل مواجه خواهیم شد. وقتی در تیمی مثل انگلیس هستیم، باید با تیمی بازی کنیم که حداقل کمی ضعیفتر از انگلیس است. من هرگز نشنیده ام که نیوزلند تیم ملی فوتبال داشته باشد، اما انگار قرار است با آن تیم بازی کنیم! اسکوچیچ یک بازی دوستانه خوب می خواهد و فدراسیون باید هزینه کند.

اما میرشاد ماجدی چند وقت پیش گفته بود که فدراسیون فوتبال پولی برای انجام بازی دوستانه با تیم های مطرح ندارد.
اگر نمی توانند چند بازی دوستانه خوب ترتیب دهند، مردم نباید از تیم ملی انتظار نتیجه داشته باشند. حالا همه انتظار دارند که اسکوچیچ در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد، اما آیا ما می توانیم کاری را که او می خواهد انجام دهیم؟

برخی معتقدند فدراسیون و اسکوچیچ از بازی با تیم های قدرتمند می ترسند زیرا شکست های سنگین قبل از جام جهانی می تواند عواقب بدی داشته باشد. نظر تو چیست
من نمی توانم از طرف فدراسیون و اسکوچیچ صحبت کنم، اما باید با چند تیم قدرتمند بازی کنیم تا نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کنیم. ما دوست داریم بهترین کیفیت خود را در قطر نشان دهیم، اما مهم است که با آمادگی خوب به این مسابقات برسیم. جام جهانی ویترین بزرگی است و امیدوارم بهترین عملکرد ممکن را در این جام داشته باشیم.

برخی مربیان و کارشناسان به این نکته اشاره کرده اند که تیم ملی برای جام جهانی باید ضعف خط دفاعی را برطرف کند. این تحلیل ها باعث ناراحتی شما نشد که از اعضای ثابت دفاع هستید؟
خوب اگر اینطور است، بگذار خودشان در زمین بازی کنند! من دوست ندارم در مقابل پیشکسوتان و کارشناسان بایستم و مدیون آنها هستم که به همه آنها احترام بگذارم، اما سوالم این است که آیا مشکلی وجود دارد که تیم ملی فقط در این دوره که می خواهیم به جام جهانی برویم از خود دفاع کند. ? در دوره های قبل مشکلی نداشتیم؟ در ضمن به نظر شما کدام تیم در دنیا ضعیف نیست؟ حتی تیم های قهرمان هم ضعیف هستند. فکر می کنم به جای این صحبت ها بهتر است از تیم ملی حمایت کنیم. همانطور که پشت کیروش بودید، پشت اسکوچیچ باشید. مهم نیست سرمربی تیم ملی کیست، مهم این است که از تیم ملی حمایت کنیم تا ایران با روحیه خوبی برای جام جهانی آماده شود. باید به یک سوال دیگر اشاره کنم.

چه موضوعی؟
زمانی که امیر گلنویی هدایت تیم ملی را برعهده داشت، در جام ملت های آسیا در ضربات پنالتی به کره جنوبی باختیم و دیدید چه اتفاقی برای برخی از پیشکسوتان و کارشناسان افتاد. برخی از هواداران یا هواداران تیم ملی دوست دارند یک سرمربی تیم ملی داشته باشند که از زور استفاده کند و همه سرشان را خم کرده باشند، اما این خوب نیست. در مقدماتی جام جهانی 4 گل زدیم، در دیدار مقابل کره جنوبی که صعودش قطعی بود، 2 گل خوردیم. آیا خوردن 4 گل آمار بدی است؟ چرا در دوران پیش از دفاع مورد انتقاد قرار نگرفتند؟

به صعود تیم ملی به مرحله حذفی خوشبین هستید؟
ما در گروه سختی قرار داریم اما به صعود به تیم ملی خوشبین هستم زیرا همه ما عاشق مبارزه و کسب بهترین نتیجه هستیم. ما به بازی دوستانه نیاز داریم و امیدوارم دولت از فدراسیون حمایت کند. مردم و رسانه ها هم باید به تیم ملی انرژی مثبت بدهند تا بتوانیم در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

چندی پیش کنعانی ها در مصاحبه ای اعلام کردند که دوست دارند ایران به فرانسه بپیوندد تا با کنترل امباپه توانایی های خود را به مهاجم نشان دهد. در مورد حرفه کنعانی چطور؟
احتمالا کنعانیان داغ این کار را کردند!

دیدگاهتان را بنویسید