از 12 اسکیت، 8 اسکیت فعال هستند / به دنبال میزبانی مسابقات هاکی اسکیت آسیایی هستند.


ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855444

رئیس فدراسیون اسکیت از آرزوی خود برای میزبانی مسابقات اسکیت هاکی قهرمانی آسیا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت، مجید هنرجو در مجمع عمومی سالانه هیئت اسکیت استان کرمانشاه که امروز (21 خرداد) برگزار شد، گفت: از 12 رشته اسکیت تاکنون 8 رشته در این فدراسیون فعال شده است: سرعت، هاکی روی یخ، سبک آزاد، هنر، رشته های آلپاین و غیره. از جمله رشته های اسکیت هستند که تاکنون فعال کرده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود 4 رشته اسکیت در بازی های آسیایی، ملی پوشان این رشته ها تمرینات خود را از مدت ها قبل آغاز کردند اما متاسفانه بازی های آسیایی یک سال به تعویق افتاد.

رئیس فدراسیون اسکیت گفت: با توجه به اینکه یکی از رشته های درگیر در بازی های آسیایی اسکیت سرعت است و کرمانشاه نیز پیست استانداردی در این زمینه دارد، امیدواریم یک سال دیگر این بازی های حضوری باقی بماند. از این استان هم بفرستیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پیست مجموعه ورزشی آزادی تهران نیز فرسوده است، با تکمیل پیست کرمانشاه می توان میزبانی مهم کشوری را به این استان داد.

این دانش آموز همچنین دو رشته هاکی روی یخ و اسکیت برد را المپیکی دانست و گفت: از همه استان های کشور می خواهیم تا حد امکان روی این دو رشته المپیکی تمرکز کنند.

وی سبک آزاد را یکی دیگر از حوزه های مهم اسکیت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه این رشته در چند استان راه اندازی شده است، انتظار داریم کرمانشاه نیز وارد این رشته شود.

رئیس فدراسیون اسکیت با تاکید بر اینکه جایگاه ایران در کشتی آزاد در جهان و آسیا خوب است، افزود: در این رشته مدال آوران جهانی و آسیایی داریم و می توانیم رشد خوبی در این رشته داشته باشیم.

وی در ادامه از پیشنهاد خود برای میزبانی مسابقات هاکی روی یخ قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: اگر استانی برای میزبانی این مسابقات اقدام کند از آن استقبال می کنیم.

وی همچنین به تفاوت دو ماهه المپیک با استعدادهای برتر ورزشی کشور اشاره کرد و گفت: در این المپیک رده های اسکیت 12 تا 16 اعم از دختر و پسر در نظر گرفته شده است.

این دانش آموز یادآور شد: طبق برنامه ریزی که تاکنون انجام شده است به دنبال برگزاری این المپیاد در رشته های سرعت، آزاد و اسکیت برد هستیم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از وضعیت اسکیت کرمانشاه گفت: در سال های اخیر تحولات خوبی در اسکیت در کرمانشاه رخ داده است که امیدواریم این بار گام به گام ادامه یابد.

رئیس فدراسیون اسکیت ساخت پیست ویژه کرمانشاه را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می داند و می افزاید: ساخت چنین پیست استانداردی کار ساده ای نیست و سختی های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه ساخت این پیست به رشد و اعتلای اسکیت کرمانشاه کمک می کند ادامه داد: در گذشته یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که پیست استاندارد نداشتیم به طوری که وقتی تیم ملی خود را به مسابقات بین‌المللی، آهنگ‌های استاندارد مشکلاتی داشت.

وی گفت: در آن زمان قهرمانان اسکیت بسیار خوبی داشتیم اما چون پیست استانداردی برای آنها نداشتیم نتوانستند در مسابقات برون مرزی با حریفان خود رقابت کنند و توانایی های خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: اکنون که چنین پیست استانداردی در کرمانشاه داریم، در صورت ساخت امکانات جانبی آن، می توانیم کرمانشاه را به میزبانی اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری بیاوریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید