افزایش ۲۲۳ واحدی شاخص کل/ یکشنبه هفته جاری بازار سبز به کار خود پایان داد

ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797260

در پایان معاملات امروز بازار سهام و فرابورس؛

امروز در مواجهه با خریداران و فروشندگان در بازار سرمایه، بازار سبز بالاخره کار خود را به پایان رساند و شاخص کل با 223 واحد رشد به رقم یک میلیون و 379 هزار واحد رسید تا بازار سبز دومین روز هفته باشد. .

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ در حالی که در یک ساعت ابتدایی بازار سرمایه عرضه بیشتر از تقاضا بود و بازار در همان ساعت ابتدایی منفی شروع به کار کرد، اما این وضعیت پس از یک ساعت تغییر کرد و شاخص کل امروز 21 آذرماه در نهایت 223 واحد افزایش یافت. میلیون و 379 هزار واحد.

شاخص همگن که روند بهتر بازار را نشان می دهد با 51 واحد افزایش به رقم 363 هزار و 521 واحد رسید.

در معاملات امروز شاخص بازار اول 756 واحد افزایش و شاخص بازار دوم 1396 واحد کاهش را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بورس بیش از 3 میلیارد و 449 میلیون سهم، حق ترجیحی و اوراق بهادار به ارزش 21 هزار و 915 میلیارد ریال معامله شد.

نمادها: ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، صنعتی زر ماکارونی، پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس دارند و فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی پارس، ایران خودرو، بانک ملت، پتروشیمی جم و صنایع شیمیایی ایران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس دارند.

شاخص فرابورس امروز بیش از 2 واحد افت کرد و در کانال 18 هزار و 660 واحدی ثابت ماند و در فرابورس نیز یک میلیارد و 506 میلیون سهم به ارزش 17 هزار و 708 میلیارد ریال معامله شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهر زمین، محصولات پتروشیمی قائد بصیر، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، توکاریل، جنرال مکانیک، توسعه سامانه نرم افزاری نگین و توسعه ژنراتور نیروگاه جهرم با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس و پتروشیمی تندگویان، زاگرس فولاد همراه شدند. زاگرس جنوبی، بیمه پاسارگاد، رف پرداز نو آفرین، بیمه اتکایی ایرانیان، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، تولید برق مپنا عسلویه و صنایع مادیران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گزارش کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید