انتخابات دو مرحله ای خواهد بود/ پزشکیان یکی از دو کاندید مرحله دوم است

کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

یک کارشناس مسائل سیاسی با استناد به نتایج نظرسنجی های مختلف تصریح کرد: هیچ کاندیدایی 50 درصد آرا را به دست نمی آورد و انتخابات به دور دوم کشیده می شود و به احتمال زیاد بیش از 80 درصد پزشکان یکی از این دو نامزد خواهند بود.



سعدالله زارعی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در این باره انتخابات در دور دوم قرعه کشی شد، اجماع کارشناسی نسبی شکل گرفت. نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که هیچ یک از نامزدها 50 درصد آرا را کسب نمی کنند. بنابراین همه چیز به دور نهایی می رسد و با یک هفته مانده به پایان، طبیعتا جریانی که به طور طبیعی آرای بیشتری دارد و در دور اول آرایش روی انتخابات پخش می شود، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد. البته این مطلق نیست و بستگی به شرایط و ضوابط دارد. یعنی کاندیداهایی که در دور اول با یکدیگر رقابت کردند و همزمان بر سر اصول و چارچوب توافق کردند، می توانند پیروز شوند، مشروط بر اینکه کار نامزدی که به دور دوم رسیده است را دنبال کنند. اما اگر به این اختلافات فعلی ادامه دهند یا منفعل شوند و صحنه را ترک کنند یا اگر اعضا پراکنده شوند، ممکن است نتیجه متفاوت باشد.

با توجه به آنچه که مشاهده می شود احتمال حضور مسعود بیزیکیان در دور دوم بسیار زیاد است. بیش از 80 تا 90 درصد احتمال دارد که پزشکان یکی از دو نامزد باشند. از این نظر میزان مشارکت بیشتر از انتخابات پارلمانی امسال بود. اما اینکه این رقم به عدد انتخابات ریاست جمهوری قبلی در سال 1400 می رسد یا خیر، محل بحث است. البته برخی از مراکز نظرسنجی بیش از 50 درصد را پیش بینی کرده بودند که ممکن است محقق نشود.


آیا این خبر مفید بود؟