انتقاد تند شاهوک استهری از تیم برای هالووین

انتقاد تند شهرک استهری از تیم برای هالووین

همسر شاهرخ استخری که حالا یک وبلاگ نویس سرشناس است، مردی است که شاهرخ استخری ابتدا عکسی از او نمی گذاشت و می گفت مخالف است اما ناگهان در نقش یک وبلاگ نویس در اینستاگرام ظاهر شد!

* هالووین یکی از اعیاد سنتی غرب است که هر سال در شب 31 اکتبر جشن گرفته می شود و مردم در این شب لباس های عجیب و غریب و غیرعادی می پوشند و بیشتر در آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا رایج است. چند سالی است که عده ای در ایران هالووین غربی را جشن می گیرند و البته برای عده ای این کار سودآور است. هالووین جشنی است که مانند کریسمس و ولنتاین هیچ ربطی به آداب و رسوم ایرانیان ندارد.

* از نظر روانشناسی دلیل گرایش و تمایل برخی از جوانان و بزرگسالان به این گونه مراسم غربی نوعی بیماری از خودبیگانگی است و متاسفانه برخی از ما دچار بیماری از خودبیگانگی و ناشناخته هستیم. . از خودمان

* میراث تاریخی و فرهنگی کشور ما مملو از آینه هایی است که با زیبایی همراه است و نباید وارد فرهنگ کشورهایی شویم که چیزی برای ارائه به فرهنگ کشورمان ندارند. برگزاری مراسم های غربی مانند هالووین، روز ولنتاین و غیره دردناک و ناخوشایند است. به مرور زمان جشن‌های کهن و اصیل ایرانی جابجا شده و آداب و رسوم کهن ایرانیان به فراموشی سپرده شده و دچار پیامدها و آسیب‌های اجتماعی گوناگونی در جامعه می‌شویم.

* نکته دیگر اینکه انتشار چنین عکس هایی در شبکه های اجتماعی به خصوص توسط اینفلوئنسرها اگرچه رایج و غیرقابل کنترل است، زیرا از نظر مالی برای آنها سودمند است اما از برخی سلبریتی ها انتظار می رود کار دیگری انجام دهند. آنچه کاربران شبکه های اجتماعی در مورد این تصاویر ذکر کرده اند این است که برخی از والدین ممکن است از فرزندان خود خجالت بکشند زیرا این کودکان فکر می کنند که عدم توجه والدین آنها در برگزاری چنین جشن هایی نشانه عدم توجه والدین آنها به آنها است. اصلا بهشون توجه کن . همه ما علاوه بر آگاهی از درست یا نادرست بودن رفتارمان باید از پیامدهای اجتماعی آن نیز آگاه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید