انتقاد پانته آ بهرام از کاتیون ریاحی: قصد ما نبود/ انتقام سنت ما نیست

انتقاد پانته آ بهرام از کاتیون ریاحی: قصد ما نبود/ انتقام سنت ما نیست

روز جدید : پانته آ بهرام پس از قربانی شدن کتایون ریاحی یکی از بازیگران مرد سینمای ایران گفت که نام بردن از آن دشمن ایجاد می کند و منجر به اشتباه می شود.

پانته آ بهرام بازیگر زنده سینما، تلویزیون و تئاتر در صفحه اینستاگرام خود ادامه داد: همانطور که می دانید من یکی از امضاکنندگان بیانیه کارگردانان زن علیه تجاوز و سوء استفاده از قدرت توسط مردان در حرفه خود بودم.

با این حال، من منتقد جنبش بودم و کمی دیرتر از سایر دوستانم به آن پیوستم، زیرا معتقد بودم که این جنبش باید از حوزه کارگردانان زن فراتر رود و شامل همه زنان شود، زنانی که می‌خواهند بگویند ما صاحب خودمان و بدنمان هستیم. کسی که دارد ما ناموس کسی نیستیم و نیستیم. با این ایده شروع شد و بچه ها گفتند وقتی ما به عنوان کارگردان و سلبریتی شروع کنیم، بقیه هم به ما خواهند پیوست.»

وی ادامه داد: درخواست مستقیم بسیاری از زنان از مشاغل دیگر را داشته ام که گفته اند در کشور ما هم این اتفاق می افتد و مردانی هستند که از قدرت خود سوء استفاده می کنند. در اینجا می خواهم بگویم که پرخاشگری لزوماً همان پرخاشگری نیست، پرخاشگری کلامی به صورت لمس یا چیز دیگری نیز تا حد زیادی است.

آنچه اکنون می خواهم به اختصار با شما صحبت کنم این است که در چند روز اخیر به شدت به بخشی از این جنبش اعتراض کرده ام و احساس می کنم که جنبش ما در حال تبدیل شدن به علیه خودش است و آن این است که اصول نامگذاری پاک را درک نمی کنم. و چهره به چهره، مردم چگونه به جنبش ما و خود این جنبش کمک خواهند کرد؟

ما صدمه نخواهیم زد چون صدمه دیده ایم. ما نباید مانند افراد انتقام جو رفتار کنیم که روح دیگران را اعدام کنیم، زیرا خودمان آسیب می بینیم. این از ابتدا برنامه ریزی نشده بود، ما باید از تکرار آن جلوگیری می کردیم.

پست پانته آ بهرامپست پانته آ بهرام

بهرام افزود: این حادثه باید خیلی قبل از آن اتفاق می افتاد و من به همه خانم های زیبایی که پیشگام این اتفاق بودند تبریک می گویم، 5 نفری که به آنها رای دادیم می دانند که من آنها را دوست دارم، من مخلصم و آنها می دانند که ما انسان ها را می شناسیم. اشتباه می کنند، اما این “ویدئو را ضبط می کنم تا بگویم نام دوستان نه تنها کمکی به داستان نمی کند، بلکه به جای همراهی با آنها، شبیه افرادی می شویم که با آنها سر و کار داریم.”

او در پایان گفت: «نکته دیگری که من واقعاً در این مرحله می‌خواهم بگویم این است که حتی مردانی که در طول تاریخ از توانایی‌ها و قدرت خود سوء استفاده کرده‌اند، به نوعی قربانی یک باور غلط گسترده هستند که در طول تاریخ وجود داشته و فقط به آنها تعلق دارد. متعلق به ایران نیست و همه می دانیم که متعلق به همه جای دنیاست. تبدیل این حرکت به انتقام اکنون به معنای درست کردن دشمن و اشتباه کردن است. این برای این است که مسیر را اشتباه انتخاب کنید و آن را به یک جاده خاکی هدایت کنید.

پیروزی ما در جلب همدردی و حمایت مردم است، نه در ایجاد خشم، آن چیزی نیست که باید بکنیم. خواهش میکنم از همه دوستان لطفا این داستان را تبدیل به انتقام نکنید، آن را شخصی سازی نکنید، بیایید همان طور که باید از اول با روانشناسان، متخصصان صحبت کنیم و مشکلات خود را شخصی تر حل کنیم، دست همه را ببوسیم. از شما، “ممنون که گوش دادید.”

دیدگاهتان را بنویسید