اندازه عیدی متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر

تنها یک ماه به پایان مهلت پرداخت عیدی و حق بیمه کارمندان و کارگران باقی مانده و تا سال های گذشته دریافت مبلغی به نام بایرام برای مشمولان سازمان بهزیستی رایج بود. ''

در قانون چه حقوق اداری و چه از کارافتادگی چیزی به نام مستمری بیمار وجود ندارد و آنچه تا سال های گذشته به این قشر پرداخت می شد در واقع مستمری بیماران بود. در واقع سازمان اجتماعی به جای اعطای اعتبار برای پرداخت 12 ماه مستمری، 13 ماه مستمری را پیش بینی کرد که در پایان سال گذشته از سوی دولت مورد توجه قرار نگرفت.

اندازه عیدی متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر
سازمان برنامه و بودجه در توجیه قطع عیدی مددجویان در سال 1401 گفت: نه سازمان بهزیستی و نه کمیته امداد ردیف بودجه ای در سرفصل عیدی نداشتند و به همین دلیل مستمری ناچیز پایان سال را که در پی اعتراض گسترده مردمی قطع شد، قطع کردند. توسط مشتریان پس از نوروز بایرام معادل نیمی از مستمری تک نفره را برای متقاضیان واریز می کند.

حالا برای امسال مشخص نیست که آیا سازمان برنامه – بودجه از پرداخت مستمری به صورت عیدی منصرف می شود یا این مبلغ دوباره مانند سال های اخیر واریز می شود.

لازم به ذکر است مبلغ عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معادل یک ماه مستمری دریافتی آنان است و این مبلغ بر اساس تعداد اعضای خانواده پرداخت می شود.