بازگشت ستارگان به قطر

از علیرضا بیرانوند تا مهدی کایدی، بازیکنان تاثیرگذار و محبوب امسال به دلایل زیادی بازگشت به سوپرلیگ ایران را انتخاب کردند. شاید یکی از این دلایل اسکوچیچ بود که توجه ویژه ای به حضور بازیکنان در لیگ های خارجی داشت و از همین اهرم ها برای تاثیرگذاری بر بازگشت لژیونرها استفاده کرد. شاید به همین دلیل، برخی از لژیونرهای بازگشته تصمیم گرفتند بیشتر در معرض دید اسکوچیچ باشند و فهرست او را برای جام جهانی بسازند. البته ریاست تاج در همان انتخابات پرحادثه به یکباره همه چیز را تغییر داد و بازگشت کی راش به تیم ملی معادلات را تغییر داد. اما سوالی که مطرح می شود این است که عملکرد لژیونرهای بازگشته در این دوره از لیگ برتر چگونه بوده است؟ این بازیکنان با سقوط روبرو بودند یا حضور در لیگ بیست و دوم برایشان خوب بود.

علیرضا بیرانوند

با عملکرد قبلی امیر عابدزاده در مقدماتی جام جهانی، شاید این بهترین زمان برای بیرانوند بود تا به تیمی برگردد که با آن چهار بار قهرمان جام قهرمانان شد. شاید واقعاً بیرانوند یکی از لژیونرهایی بود که تجربه یک فصل عالی را به هواداران و اسکوچیچ را به تیم های خارجی ترجیح داد تا خطری برای تیم ملی نداشته باشد. او که از چند تیم اروپایی پیشنهاد داشت پس از توافق نهایی با مدیران باشگاه پرسپولیس از باشگاه بواویستا پرتغال جدا شد و قراردادی 3 ساله با این تیم امضا کرد.

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی کشورمان در سال 2020 از پرسپولیس جدا شد و راهی فوتبال اروپا شد و به آنتورپ بلژیک پیوست.
بیرانوند در حال حاضر موفق شد مقابل پرسپولیس نمایش بی نقصی داشته باشد، گل های کمی به ثمر برساند و علاوه بر اینکه توانست شریک مطمئنی برای یحیی گل محمدی باشد، توانست دروازه بان اول جام جهانی قطر نیز باشد.

بازگشت ستارگان به قطر

کاوه رضایی

کاوه رضایی که کارنامه درخشان و خوبی در استقلال داشت، در وقفه 5 فصلی از لیگ ایران در بلژیک به میدان رفت. تا اینکه تصمیم گرفت در لیگ بیست و دوم پیراهن تیم قدیمی خود استقلال را بر تن کند. اما همه چیز آنطور که انتظار می رفت پیش نرفت. مشکلات حقوقی که باعث شد کاوه رضایی به استقلال نرود، سرانجام پس از ناکامی های فراوان به تراکتورسازی تبریز پیوست و به جای آبی پوشان قرمز پوش شد. رضایی که با استقلال قرارداد داخلی امضا کرده بود برای جدایی از این تیم نیاز به رضایتنامه باشگاه داشت و در اولین گام باشگاه استقلال برای صدور رضایتنامه مبلغ پنج میلیارد درخواست کرده بود که بعد از دو روز مذاکره در نهایت تراکتوری ها با پرداخت سه مورد موافقت کردند. میلیارد تومان موفق شد تا نیم فصل رضایت باشگاه استقلال را برای انتقال کاوه رضایی جلب کند. گویا طبق توافق دو باشگاه تراکتورسازی و استقلال، کاوه رضایی باید در نیم فصل به آبی پوشان تهران برگردد و به این ترتیب این بازیکن تنها پس از 11 بازی می تواند تراکتورسازی را در لیگ برتر همراهی کند. باشگاه تراکتورسازی علاوه بر مبلغ سه میلیارد تومان مبلغ قابل توجهی را نیز به کاوه رضایی پرداخت خواهد کرد.

کاوه رضایی که برای مسابقات مقدماتی جام جهانی به تیم ملی دعوت نشد شاید انگیزه حضور در تیم ملی را داشته باشد. رضایی خیلی دیر به ترکیب تراکتورسازی اضافه شد و چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد تا برای گلزنی طولانی شود. اما با همه این اوصاف رضایی به پیشرفت خوب خود در تراکتور ادامه داد و کم کم توانست خود را با تراکتورسازی وفق دهد. با همه این اوصاف به تمرین تیم ملی دعوت نشد و در بین گزینه های جام جهانی قرار نگرفت.

بازگشت ستارگان به قطر

محمد محبی

انتقال محمد محبی به استقلال یکی از طولانی ترین داستان های این پیش فصل در فوتبال ایران بوده است اما در نهایت این انتقال قطعی شد و باشگاه پرتغالی سانتا کلارا با انجام این انتقال به صورت قرضی موافقت کرد. این در شرایطی بود که باشگاه استقلال مجبور شد مبلغ قابل توجهی را به محبی میک پرتغالی بپردازد و شرایط تحریم و کشور برای این انتقال همچنان باشگاه استقلال را آزار می دهد. محمد محبی که توانسته خود را در تیم استقلال ثابت کند و عملکرد خوبی داشته باشد، موفق شد در اردوهای پایانی تیم ملی نیز شرکت کند. با تمام این اوصاف به تمرین نهایی دعوت نشد. محمد محبی که در تخیلال عملکرد خوبی داشت با استقلال قهرمانی را هدف قرار داده است. او که از گذشته تا به امروز سابقه بازی با مهدی کایدی را دارد، با هماهنگی قابل توجه خود در زمین توانست آمار خوبی از خود به جای بگذارد و این هماهنگی را نشان دهد.

بازگشت ستارگان به قطر

مرتضی پورعلی گنجی

می توان گفت مرتضی پورعلیگنجی پس از 8 سال با همان گل بیرانوند راهی لیگ ایران شد. یکی از مدافعان ثابت تیم ملی با پارگی رباط صلیبی جایگاهش در جام جهانی را تحت تأثیر قرار داد، به خصوص پس از بازی کمتر اسکوچیچ که احتمالاً جایگاه خود را در لیست تیم ملی برای جام جهانی در خطر می بیند. شانس ها. و با آمدن به لیگ ایران، شانس خود را افزایش داد.

باشگاه پرسپولیس که در دو فصل اخیر با جدایی شجاع خلیل زاده و سپس محمدحسین کنعانی زادگان در خط دفاعی با مشکل جدی مواجه شد و نتیجه آن از دست دادن قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی در لیگ بیست و یکم بود. برای ترمیم خط دفاعی اقدام کرد و به سمت پور رفت علی گنجی مرتضی پورعلی گنجی که 8 فصل اخیر از فوتبال ایران دور بود و در چین، قطر و بلژیک بازی می کرد، در 30 سالگی تصمیم به بازگشت به لیگ برتر گرفت این بار برای ادامه کار با پیراهن پرسپولیس. او پس از حضور در لیگ بیستم باید عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد تا نامش در لیست نهایی کویروس برای سفر به قطر باشد.

بازگشت ستارگان به قطر

مهدی کایدی

بازگشت مهدی قیدی به استقلال قطعا خبر جذاب و خوشحال کننده ای بود. حضور او به عنوان یک مهاجم تیم ساپینتو را قوی تر خواهد کرد. استقلال پس از قرار گرفتن مهدی قائدی در لیست جدایی از الاهلی مذاکرات خود را برای جذب این بازیکن آغاز کرد تا در نهایت موفق شد ستاره سابق خود را به خدمت بگیرد. باشگاه شباب الاهلی امارات سرانجام اعلام کرد مهدی قیدی به صورت قرضی یک فصل به استقلال پیوست. البته باشگاه استقلال همچنان برای پرداخت مبلغ قرارداد الاهلی مانند محمد محبی مشکل دارد و باید دید چه زمانی این مشکل حل می شود. یکی از دلایل کایدی برای بازگشت به استقلال دعوت مجدد به تیم ملی و حضور در جام جهانی بود که در اولین دقایق بازگشت به استقلال موفق به زدن یک گل و گرفتن یک پنالتی شد که همه اینها منجر به برتری شد. دعوت او به تمرین کی روش در تیم ملی شد. اما مهدی کایدی در نیمه راه با تیم ملی، به دلیل افت نسبی که پیدا کرد، از چشمان کیروش کنار رفت و فرصت حضور در قطر را پیدا نکرد.

بازگشت ستارگان به قطر

دیدگاهتان را بنویسید