برگزاری جلسه هیات مدیره فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با معرفی اعضای جدید


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911105

رئیس فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی استفاده از ظرفیت آموزش عالی را در برنامه های فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ضروری دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و سایر اعضا برگزار شد. هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ابتدا گزارشی از فعالیت های انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری و برنامه های پیش رو ارائه کرد.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور برای داشتن پایگاه ورزشی و نیروهای علمی متخصص، باید از ظرفیت ادارات آموزش عالی در برنامه های این فدراسیون و ورزش در کشور. .

وی گفت: در نظر داریم لیگ بسکتبال سه نفره دانش آموزان در دو سطح استانی و کشوری و در دوبخش دخترانه و پسرانه برگزار کنیم.

همچنین در این جلسه حاجوی دبیر کل فدراسیون گزارشی از مسابقات بین المللی دانش آموزی و نتایج بدست آمده ارائه کرد.

داداشپور در این جلسه ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: حدود سه سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد، اسفندماه سال گذشته با کاهش این ویروس در کشور، ما در سازمان امور دانشجویی اقدام کردیم. بهترین کار ما برای بازگرداندن فعالیت های دانشگاه ها به موقع قبل از بازگشت ویروس کرونا است

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: به همین منظور اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان چهار دوره المپیاد دانشجویی را در تابستان 1401 برگزار کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاهی اظهار داشت: باید در حوزه ورزش دانشگاهی کارهای اساسی انجام شود. مشکل اینجاست که ورزش دانشگاهی در کشور آنطور که باید شناخته شده نیست.

داداشپور با بیان اینکه ورزش دانشگاهی یک ورزش بزرگ است، گفت: متاسفانه تاکنون سازمان برنامه و بودجه و وزارت ورزش توجه لازم را به حوزه ورزش دانشگاهی نداشته اند که امیدوارم جبران شود.

رئیس امور دانشجویی این سازمان تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه من ایجاد لیگ های دانشگاهی است تا بتوانیم استعدادهای دانشجویی شناسایی نشده را شناسایی کنیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه لازم است بخشی از اوقات فراغت دانشجویان را به ورزش اختصاص دهیم، تصریح کرد: برخی از دانشگاه های ما ظرفیت های زیرساختی بالایی دارند بنابراین استفاده از این ظرفیت ها بیش از پیش ضروری است.

رئیس سازمان دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشگاه ها نیازمند نشاط هستند و این امر با ورزش محقق می شود. همه این فعالیت ها باعث می شود جوانانی را که استعدادهایشان ناشناخته مانده است شناسایی و تربیت کنیم و در نهایت پس از رشد و آموزش به ظرفیت سازی برای ورزش ملی برسیم.

در این دیدار دکتر مهدی شهبازی، دکتر امیرعباس لشگری، دکتر محمد رسول خدادادی، دکتر مسعود گنجی، سید احسن قاضی زاده هاشمی، دکتر سید علی اکبر هاشمی جواهری، دکتر حمیدرضا طاهری، سیدابوالفضل تجلی، دکتر همتل بسطامی و مهدی مقدم منش، دکتر ابراهیم علیدوست، دکتر زهرا سلمان و مهرداد عنبریان به عنوان اعضای هیئت مدیره جدید فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی معرفی و حکم انتصاب آنها توسط دکتر داداشپور معاون وزیر علوم ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید