بلایی که کی روش بر سر شجاع خلیل زاده آورد

بلایی که کی روش بر سر شجاع خلیل زاده آورد

شجاع خلیل زاده در اوج فوتبالش از تیم ملی دور ماند و کی روش او را به تیم ملی دعوت نکرد. آمدن اسکوچیچ همه چیز را برای این بازیکن تغییر داد. شوجا به مهره و مهره ضروری اسکوچیچ تبدیل شده است. هلیل زاده زیر نظر اسکوچیچ یکی از حامیان شماره یک سرمربی کروات بود و از هر فرصتی برای انتقاد از کی روش استفاده می کرد. شجاع امیدوار بود اولین جام جهانی خود را با اسکوچیچ تجربه کند، اما اخراج اسکوچیچ و بازگشت کی روش بسیاری از معادلات را بر هم زد.

پیش بینی ها بر اساس روحیه خاص و ویژگی های اخلاقی کی روش بود که شجاع به تیم ملی دعوت نمی شود، اما زمانی که لیست اولیه تیم ملی پس از بازگشت کی روش اعلام شد، فوتبالدوستان در ایران نیز کی روش را دیدند. با توجه به اتفاقات گذشته و حضور طولانی مدت شجاع خلیل زاده در لیست سیاه کارلوس کی روش در دوران سرمربیگری قبلی اش در ایران، تصور می شد این بازیکن با بازگشت سرمربی پرتغالی بار دیگر از تیم ملی جدا شود اما اتفاقات دیگری برای این مدافع شمالی افتاد. ..

خلیل زاده که به دلیل اظهار نظر قبل از جام جهانی برزیل و زمانی که در سپاهان بود و مدت ها نتوانست نظر کارلوس کی روش را برای بازگشت تغییر دهد از لیست تیم ملی حذف شد، انتظار می رفت سرمربی پرتغالی به تیم ملی بازگردد. دوباره نیمکت کنید.روال را ادامه دهید.

اتفاقی که برخلاف همه پیش بینی ها رخ نداد و نام شجاع خلیل زاده نیز در لیست قرار گرفت. سرمربی تیم ملی پرتغال از این بازیکن به همراه حسین کنعانی زادگان در ترکیب اصلی و به عنوان زوج خط دفاعی برای دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه استفاده کرد و شجاع در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفت. جام جهانی.

یکی از دلایل دعوت شجاع جدای از تمرینات بالا، هماهنگی بسیار خوب او با کنعانیانی است که در پرسپولیس و تیم ملی همبازی بودند و این فصل در الاهلی قطر با هم بازی کردند. کی روش مرتضی به جز این دو مدافع، پورعلیگنجی، مجید حسینی و روزبه چسمی را به لیست نهایی خود اضافه کرد و آنها را با خود به قطر برد. خیلی ها پیش از بازی دوستانه با نیکاراگوئه و تونس فکر می کردند شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان مدافعان اصلی و تصمیم تیم ملی مقابل انگلیس خواهند بود.

این دو در چند سال اخیر عملکرد بسیار خوبی در کنار هم داشته اند و پیش بینی می شد کی روش در اولین بازی تیم ملی بار دیگر از زوج این دو استفاده کند، اما در دو بازی تدارکاتی اخیر خبری از شجاع نبود. ملی پوشان و مرتضی پورعلیگنجی جایگزین او شدند. زمانی که ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس اعلام شد، همه تعجب کردند. نه شجاع در ترکیب اصلی بود و نه کنعانی زادگان از ابتدا در زمین حضور داشتند.

کی روش با 3 مدافع میانی به نام های مجید حسینی، مرتضی پورعلیگنجی و رزبه چسمی تیمش را ساخت و میلاد محمدی و صادق محرمی مدافعان کناری تیم ملی بودند. عملکرد بسیار ضعیف ملی پوشان به خصوص خط دفاعی باعث شد کی روش خیلی زود متوجه اشتباه خود شود و دست به تغییر بزند. کنعانی زادگان به جای کسمی وارد زمین شد اما از شجاع خبری نشد. موضوعی که نشان می دهد خلیل زاده اولویت پنجم در ذهن کی روش است.

عملکرد ضعیف خط دفاعی تیم ملی مقابل انگلیس باعث شد کی روش نتواند شوها را معرفی کند و مدافع سابق پرسپولیس 90 دقیقه روی نیمکت ماند. اتفاق عجیبی بود که قابل پیش بینی نبود. حتی بسیاری از کارشناسان فوتبال ایران معتقد بودند کی روش باید مقابل انگلیس از زوج کنعانی زادگان و خلیل زاده استفاده می کرد اما نظر سرمربی تیم ملی متفاوت بود.

با توجه به عملکرد ضعیف تیم ملی، احتمال تغییرات در پست های مختلف برای دیدار مقابل ولز بسیار زیاد است و حتی این احتمال برای بازی روز جمعه وجود دارد که همزمان شاهد حضور کنعانی زادگان و خلیل زاده باشیم. یا یکی از آنها تنظیم می شود و شجاع نیز فرصت بازی خواهد داشت.اولین جام جهانی خود را برد.

دیدگاهتان را بنویسید