بی تدبیری کارکنان استقلال؛ اقدام جنجالی ساپینتو

بی تدبیری کارکنان استقلال؛  اقدام جنجالی ساپینتو

شاید در روزی که مدیران استقلال یکی پس از دیگری از خریدها و تمدیدهای جدید خود رونمایی کردند، قابل پیش بینی نبود که فهرست این تیم با تراکم بازیکنان مواجه شود، اما با گذشت سه هفته پایانی رقابت های لیگ برتر، با مشکلی مواجه شدند. دوراهی دشوار که در آن باید انتخاب کرد آنها در میان دو بازیکن محبوب در میان هواداران هستند.

اگرچه گفته می شد ارسلان مطهری نیز مانند وریا غفوری و برخی دیگر از جداشدگان با نظر سرمربی پرتغالی در لیست مازاد رها شده تا جایی برای کاوه رضایی در لیست بزرگسالان و 20 نفره این تیم باز شود. که اخیرا قراردادی دو فصلی امضا کرده است. او با آبی پوشان تمدید کرد و حاضر به سازش نشد و حتی فسخ یک طرفه قرارداد و ممانعت از حضور او در تمرینات گروهی چاره ساز نبود و بدیهی است که این مشکل کاوه رضایی، مهاجم آبی پوشان را تا این لحظه خوشایند نمی کند. دلیل جدایی بود

جدا از اینکه خبر غیررسمی اما جدی جدایی کاوه رضایی و حتی مذاکره او با پرسپولیس ترفندی برای داغ کردن بازار و ایجاد فشار هواداران بر باشگاه است یا خیر، امروز مدیران استقلال مجبور به فرار شده اند. از فشار و حملات هواداران باید گام های بیشتری برای جذب مهاجم سابق خود بردارند.

امروز مجموعه استقلال با یک معضل بزرگ مواجه است. محرومیت کاوه رضایی می تواند سرآغاز تنش بزرگی بین هواداران باشد و حرکت ارسلان مطهری بدون بهایی برای این باشگاه نخواهد بود.

پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، این باشگاه با چالش بزرگ انتخاب سرمربی روبه رو شد و با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان از لزوم سرعت و دقت در انتخاب جانشین مجیدی صحبت کردند و تذکرات لازم را دادند، اما روند انتخاب سرمربی جدید در جریان است. سرمربی استقلال تمدید شد و مدیران در این مدت باشگاه تحت فشار هواداران به ویژه در فضای مجازی بود و فعالیت گسترده رقیب در نقل و انتقالات این فشار را برای آنها دوچندان کرد و به ناچار بدون سر وارد بازار نقل و انتقالات شدند. کوچ جو را تلطیف کردند و وقتی خریدند، این گسترش را برای عموم مردم پسندیده و فضای انتقادی فضای مجازی را مخل دیدند، بنابراین به این روند ادامه دادند.

باشگاه استقلال با محوریت مردی نزدیک و کاملا مورد اعتماد مدیرعامل که نقش اصلی را در اکثر تصمیمات ریز و درشت این باشگاه دارد، وارد بازار نقل و انتقالات تابستانی شد و با چند بازیکن خرید و تمدید کرد.

ورود به بازار نقل و انتقالات قبل از انتخاب سرمربی، علاوه بر جذابیت، تبعاتی دارد که یکی از آنها ممکن است عدم تطابق سلیقه سرمربی با فرد یا افرادی باشد که تیم را بسته اند. به نظر می رسد استقلال امروز نیز در همین مخمصه گرفتار شده است.

استقلالی ها که تا حد زیادی تا قبل از انتخاب سرمربی جذب خود را تکمیل کردند، امروز در برخی پست ها مانند مهاجم یا دفاع میانی تردد بازیکن دارند و در برخی پست ها مثل هافبک بازیساز یا دفاع راست با کمبود مواجه هستند. بدتر از آن اینکه در کل لیست این تیم که 20 بازیکن بزرگسال را در اختیار دارد تعداد بازیکنان زیادی دارد و مجبورند با متحمل شدن هزینه های مالی و مالی با یکی از بازیکنان بزرگ خود خداحافظی کنند.

استقلال امروز یکی از پر ستاره ترین و شاید یکی از گران ترین تیم های ایران است، اما این تیم بسیار پر ستاره چالشی را برای آنها به ارمغان آورده است که غلبه بر آن آسان نیست. چالش امروز آنها نتیجه بی احتیاطی است که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید