تغییر ترکیب پرسپولیس برای دربی؟

گل محمدی با همین گل در دقایق پایانی و اعتراض عجیبی که منجر به محرومیت طولانی مدت او شد، عنوان قهرمانی را به رقیب سنتی واگذار کرد و آن تساوی برای او به دنبال پیروزی در دربی گران تمام شد. یحیی از زمان پیوستن به پرسپولیس دو بار در دربی را در بازی های حذفی و پنالتی شکست داده است اما در لیگ شکست نخورده است. اما تساوی با استقلال در آخرین دربی چیزی جز باخت نبود.

به همین دلیل حالا و در دربی بعد از تعطیلات که فینال نیم فصل خواهد بود، یحیی به دنبال پیروزی خواهد بود، حتی اگر در این مدت همه چیز خراب شود. نبود اردوی خارجی، بازگشت دیرهنگام تیم ملی و غیبت طولانی مدت آنها و البته مشکلات داخلی مانند بحران های مالی و تقابل باشگاه با بازیکنان مسائلی است که می تواند چالش های بزرگی را در آماده سازی یک تیم ایجاد کند. اما گل محمدی به دنبال برد برای افزایش اختلاف در بالای جدول است. سرعت خود را کم کنید و حرکت بزرگی را برای بردن قهرمانی میان فصل انجام دهید.

برای رسیدن به این پیروزی شاید بهترین و ایده آل ترین موقعیت ممکن، جمع آوری ترکیبی هجومی از هواداران و چند پیشکسوت پرسپولیس باشد. با آماده بودن شیخ دیابات، بسیاری از پیشکسوتان و هواداران برای استفاده از دو مهاجم یحیی اصرار داشتند، اما آیا یحیی این ریسک را خواهد کرد؟

گل محمدی که حاضر به بازی با دو بازیکن برتر مقابل تیم های متوسط ​​و حتی لیگ های کوچک نشده و از یک ضربه زن برتر و یک بازیکن به عنوان ضربه زن پشت لوکادیا استفاده می کند، آیا حاضر است زوج گران قیمت خود را در خط حمله اصلی قرار دهد؟

در نگاه اول همانطور که در سطور بالا اشاره کردیم، به دلیل ریسک بالای این حرکت، چنین اتفاقی بعید به نظر می رسد، زیرا در دربی ها همیشه اولویت بر نباختن است و مربیان ابتدا تیمی را انتخاب می کنند که نبازد. از دست دادن، و سپس به دنبال پیروزی، اما در حال حاضر وضعیت کمی متفاوت است. اول اینکه دیابات نسبت به یک ماه پیش آمادگی بیشتری دارد و به سختی می توان آن را نادیده گرفت، در حالی که استقلال تیم سابق اوست و حضور او در زمین می تواند از نظر روانی روی مدافعان استقلال تاثیر بگذارد.

داشتن دو مهاجم نوک در خط حمله یعنی یحیی باید از یک هافبک دفاعی در کنار سروش رفیعی در مرکز خط هافبک استفاده کند یا دو هافبک دفاعی مانند کمال و سرلک (اگر تا آن روز آماده باشند) را در کنار هم قرار دهد که می تواند تعداد هافبک ها را کاهش دهد. مقایسه پرسپولیس با استقلال. پرسپولیس و یحیی که همیشه به دنبال مالکیت هستند، دوست ندارند با کمبود بازیکن در مرکز زمین، مالکیت توپ را به حریف سنتی بدهند و فوتبال واکنشی بازی کنند و این دلیل محکمی برای عدم روی آوردن به بازی با دو بالاست. مهاجمان از ابتدا، اما با توجه به دو امتیاز بالاتر پرسپولیس، شاید احتیاط یحیی بیشتر از ریسک پذیری بود.

دیدگاهتان را بنویسید