تمسخر شدید سربازان توسط کوین یاماگا

تمسخر شدید سربازان توسط کوین یاماگا

صحبت از یکی از ثابت ترین بازیکنان استقلال در دو فصل اخیر است. بازیکنی که از زمان پیوستن به استقلال با گل ها و عملکرد خود آبی ها را در فصل جاری علاوه بر قهرمانی در فصل گذشته به صدر جدول نزدیک کرد. با این حال، به گفته کوین یاماگا، اگر بی عدالتی ها و مشکلاتی وجود نداشت، استقلال باید برای حفظ رهبری خود به مصاف رقبای خود می رفت. این در حالی است که کوین یاماگا که هواداران استقلال به خاطر خونسردیش در ضربات پنالتی به او لقب «آقای سرد» داده اند، معتقد است این تیم شانس زیادی برای تکرار عنوان قهرمانی در این فصل دارد.

اجازه دهید در مورد بازی گلگره و گل دقیقه آخر شما در آن مسابقه صحبت کنیم. گلی که استقلال را در صدر قرار داد و لیدرها را در مسیر نگه داشت.

بازی مهم و پیروزی بسیار مهمی برای استقلال بود و به همین دلیل بعد از این برد همه با هم این موفقیت را جشن گرفتیم. ما در هر شرایطی باید این 3 امتیاز را می گرفتیم و خدا را شکر بالاخره به هدف رسیدیم و توانستیم با پیروزی در این بازی حساس و سخت، دوباره یک پله از جدول جلوتر باشیم. حقیقت را بخواهید، اگر اتفاقات و مصدومیت های داوری نبود، استقلال امروز قاطعانه بالای جدول بود، اما باز هم ناامید نیستیم و اگر بتوانیم در بازی های آینده با دست پر زمین را ترک کنیم. ما به بالای جدول برمی گردیم و این شانس را داریم که در پایان فصل دوباره قهرمان شویم. با این حال شانس ما ضعیف نیست و به آینده امیدواریم.

به نظر می رسد پیروزی مقابل گلگر به شما بسیار نزدیک است.

چرا که نه، مخصوصاً بعد از کسب آن 3 امتیاز در دقایق پایانی. ما در این فصل سختی های زیادی را متحمل شدیم، از محرومیت ناعادلانه و افسرده کننده سرمربی گرفته تا بی انصافی هایی که بعضا شاهد بودیم. اگر بازی های استقلال را دیده باشید، می دانید که چه می گویم. بازی خارج از خانه با پیکان یا بازی با سپاهان در اصفهان و همین بازی با نساجی، می توانیم در دقایق پایانی این بازی را ببریم و در این صورت هم اکنون و در بازی های آینده برای حفظ برتری به میدان خواهیم رفت اما الان اصلا ناامید نیستیم و با این فرمان برای کسب عنوان قهرمانی پیش می رویم.

باید بدانید که هواداران استقلال به شما لقب آقای استود را دادند.

شاید به خاطر آرامشی است که هنگام زدن پنالتی دارم، به همین دلیل این لقب را به من دادند. البته علاوه بر آرامش، اعتماد به نفس هم لازم است که خدا را شکر هم تیمی ها و هوادارانم قبل از ضربات به من می دهند. در این بازی در دقایق پایانی سعی کردم آرام باشم و فقط اعتماد به نفسم را حفظ کنم و باز هم خدا را شکر کنم که این توپ تبدیل به گل شد. برد در چنین مسابقاتی بسیار زیبا و شیرین است و ما عموما برای رسیدن به چنین لحظاتی فوتبال بازی می کنیم. البته قبلاً هم گفته ام که شانس بیشترین تأثیر را در زدن پنالتی دارد، اما سعی می کنم در هنگام زدن پنالتی علاوه بر همه عوامل دیگر آرامشم را حفظ کنم تا موفق باشم.

بعد از غیبت شما به دلیل مشکلات غیرفوتبالی در دیدار با گل گهر فصل قبل، در هر 3 بازی بعدی مقابل این تیم، در آخرین لحظات با ضربات پنالتی خود استقلال را شکست دادید.

ما باید در این بازی بازی می کردیم. یادم هست که من و یستد در ترکیب اصلی بودیم، اما دقایقی قبل از بازی به ما گفتند که استقلال اجازه استفاده از بازیکنان خارجی را ندارد. شاید اگر ما هم در این بازی بودیم استقلال بدون صحبت بازی را می برد. به هر حال اتفاقی افتاد و شاید چون خاطره تلخ این مسابقه در ضمیر ناخودآگاهم ثبت شد باعث شد در دیدارهای بعدی با این تیم لحظات شیرینی را برای خودم، تیمم و هواداران ثبت کنم.

این تیم امسال برخلاف سال گذشته با ارائه بازی های دیدنی و زیبایی 3 امتیاز این مسابقات را کسب کرد.

در هر صورت ما سال گذشته عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و باز هم تکرار می شود و امیدوارم بتوانیم برای دومین سال متوالی دوباره این عنوان را کسب کنیم. در تورنمنتی مانند لیگ برتر، مهم است که بازی های خود را با بردهای متوالی به پایان برسانید و 3 امتیاز به حساب خود واریز کنید. مهم نیست چقدر زیبا بازی کنید، اگر بازی را نبرید، در نهایت هیچ اتفاقی نمی افتد. با این حال، خوشحالم که فکر می کنید با ارائه بازی های بیننده پسند، حریفان خود را شکست دادیم.

در مورد تمدید قرارداد با استقلال صحبت کنید.

من در استقلال احساس راحتی می کنم و خدا را شکر می کنم که روزهای موفقی را در این تیم سپری کردم و در عناوینی که این تیم به دست آورد، نقش آفرینی کردم. یک بار دیگر گفتم همه بازیکنان و کادرفنی سابق تیم از روز اول از من استقبال کردند و اکنون مورد اعتماد و دوست داشتن آنها هستم. همه آنها با مهربانی، صمیمیت و رفتار خوب از من استقبال کردند و جا دارد از همه این عزیزان تشکر کنم که باعث شدند خیلی سریع در تیم جا بیفتم و در استقلال احساس خوبی داشته باشم. البته همه این موارد روی تمدید قرارداد من تاثیر گذاشت و امیدوارم روزهای خوب من در پیراهن آبی ادامه پیدا کند. در هر صورت قراردادم را تمدید کردم چون در پیراهن استقلال احساس خوبی دارم.

فکر می کنی استقلال با یک گل یا یکی از پنالتی های شما چقدر می تواند قهرمان شود؟

به هر حال هرکسی در استقلال بازی می کند دوست دارد روی پایش گل قهرمانی نوشته شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. مهم قهرمانی تیم است که امیدوارم به دست بیاید، حالا اگر با گل یا پنالتی من اتفاق بیفتد صد بار خوشحالم می کند. خدایا چی دیدی شاید گل قهرمانی پنالتی من باشه!

سخنرانی پایانی …

ما خیلی خوب زیر نظر ساپینتو تمرین کرده ایم و برای بازی های آینده آماده ایم. البته بدون توجه به نتایج سایر تیم ها، فقط می خواهیم بازی های خودمان را ببریم و همچنان امید زیادی به موفقیت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید