تنفس 16 روز هوای تازه و 6 روز هوای ناسالم به مدت 49 روز / تعیین تکلیف دستگاه های اجرایی استان برای ارتقای شاخص کیفیت هوا


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837208

کارشناس پایش محیط زیست خراسان شمالی اعلام کرد؛

عمارلو گفت: مرکز خراسان شمالی از اوایل فروردین تا 18 اردیبهشت ماه سال جاری 16 روز هوای تازه و شش هوای ناسالم را پشت سر گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد عمارلو کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی به عصرترک گفت: مرکز خراسان شمالی در فروردین ماه امسال 9 روز هوای پاک، 16 روز هوای سالم، 5 روز هوای ناسالم برای گروه های آسیب پذیر و یک روز هوای ناسالم بود. زمان ناسالم برای همه گروه ها

عمارلو گفت: مرکز استان از اول تا 28 اردیبهشت ماه امسال هفت روز هوای تازه و 11 روز هوای سالم داشت.

وی خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت هوای بویینور دیروز 92 و امروز 86 بود که نشان از وجود هوای سالم دارد.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی نیز گفت: منشأ آلودگی هوای استان در روزهایی که شاخص کیفی هوا پاک نبود، تحت تأثیر عوامل محلی از جمله عدم کشت مزارع بارانی، وجود … کانون های تولید گرد و غبار در استان، خشکسالی های متوالی نیز متاثر از عوامل غیر محلی از جمله هجوم هوای آلوده از غرب کشور به استان بوده است.

وی افزود: البته عامل غیر محلی تاثیر زیادی در بروز آلودگی هوا در روستاها داشته است.

عمارلو در بخشی دیگر از سخنان خود به تشکیل کارگروه اورژانس آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در 21 فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در اولین جلسه این کارگروه هشت مصوبه مصوب شد.

وی گفت: در این کارگروه سازمان صدا و سیمای خراسان شمالی مصوب شد در مواقع بروز آلودگی هوا در استان مراتب را به موقع به مردم اطلاع رسانی کند.

کارشناس نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی همچنین افزود:

وی همچنین گفت: در این جلسه مصوب شد فعالیت سنگ شکن های مستقر در اطراف شهرستان های استان کاهش یابد.

عمارلو گفت: مصوب شده است تعمیرات و معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، رفع کمبود خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی و با همکاری سایر سازمان های ذیربط به عهده شهرداری های استان باشد. سرانه مناطق سبز و کمربند سبز در مناطق شهری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید