تیم ملی ایران هدف فیفا قرار گرفت

فدراسیون جهانی فوتبال به اولین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی که به سال 1978 برمی گردد روی آورد و از مخاطبان خود پرسید که اولین گل ایران در تاریخ جام جهانی را چه کسی به ثمر رساند؟

سایت فیفا در این زمینه می نویسد: ایران که در آن زمان قهرمان آسیا بود برای اولین بار با هلند قدرتمند نایب قهرمان چهار سال پیش اولین حریف خود در جام جهانی شروع سختی داشت. راب رنسنبرینک در مندوزا شورش کرد و بازی را با هت تریک 3-0 هلند به پایان رساند.

با سه حضور قبلی در جام جهانی فوتبال، اسکاتلند در رده بعدی قرار داشت و به نظر می‌رسید که بازی مانند بازی قبل پیش می‌رود، زیرا دفع ناموفق آندرانیک اسکندریان باعث شد که او قبل از نیمه تمام از زمین اخراج شود. هدف خود.

بعدها عملکرد مردان حشمت مهاجرانی بهتر شد و تاریخ در ساعتی رقم خورد که ایرج دانایی فرد توپ را در لبه محوطه جمع کرد و از دو مدافع عبور کرد تا از زاویه بسته اولین گل ایران در جام جهانی را به ثمر برساند. تیم ملی ایران با تساوی یک بر یک به اولین امتیاز خود در جام جهانی دست یافت.

حسن روشن نام خود را به لیست گلزنان اضافه کرد اما این تنها یک دلداری بود زیرا ایران با نتیجه 1-1 مقابل پرو 4 شکست خورد. آنها باید 20 سال برای حضور بعدی خود در فرانسه در سال 1998 صبر می کردند.

تیم ملی ایران هدف فیفا قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید