حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و تکرار یک دروغ بزرگ

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وزیر دفاع اسرائیل و تعدادی دیگر از مقامات این رژیم در بحبوحه اقدام تنبیهی اخیر صهیونیست ها علیه کنسولگری کشورمان در دمشق که با سیل محکومیت های بین المللی همراه بود، اشاره کردند که اسرائیل در حال حاضر خط مقدم آن متفاوت می جنگد. ادعایی که دروغ بزرگی است.»



مدت زیادی از حمله روز دوشنبه رزمندگان رژیم قدس اشغالی به کنسولگری کشورمان در دمشق و شهادت سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد می گذرد. ارتش خدایان و بسیاری دیگر از مستشاران و سربازان کشورمان به سوریه نمی روند، اما این رویداد همچنان محور اصلی پوشش رسانه ای و تحلیل روندهای سیاسی و رسانه ای منطقه ای و بین المللی است.

در این راستا ناظران و تحلیل گران مختلوق از منظری متفاوت به تاریخ می نگرند و سعی در تحلیل ابعاد و واقعیت های گوناگون آن دارند. در همین راستا در بحبوحه اقدام تنبیهی اخیر صهیونیست ها علیه کنسولگری کشورمان در دمشق که با سیل محکومیت های بین المللی همراه بود، یواف گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و چند نظامی و نظامی دیگر اسرائیلی مقامات اطلاعاتی به این مشکل اشاره کردند گفته می‌شود که اسرائیل اکنون در جبهه‌های مختلف می‌جنگد و آنچه در حال رخ دادن است نمود عینی این مشکل است.

این در حالی است که این موضوع دروغ بزرگ صهیونیست ها و رژیم اشغالگر قدس است و با اهداف و نیات خاصی در آن دستکاری می کنند. دلیل این مشکل نیز کاملاً واضح است: اسرائیل با جریانی از بحران‌ها و تنش‌ها، هم در عمق سرزمین‌های اشغالی و هم در جبهه‌های جنگ غزه دست و پنجه نرم می‌کند و چون توانایی مدیریت آن‌ها را ندارد، سعی می‌کند فرافکنی و فرافکنی کند. سوالات پیچیده را مطرح کنید نادرست بوده و هست

کاملاً واضح است که جبهه اصلی اسرائیل از 7 اکتبر تا امروز نوار غزه و کرانه باختری است. در هر دو جبهه، اشغالگران صهیونیست در مقابل مقاومت مردم فلسطین شکست های سنگینی را متحمل شدند و نتوانستند به اهداف تعیین شده خود دست یابند. سوالی که بویژه برای ساکنان سرزمین های اشغالی به یک ناامیدی بزرگ تبدیل شده است. اکنون در این فضا، رژیم صهیونیستی با گسترش دامنه جنگ و تنش در سطح منطقه و انجام اقدامات تروریستی در کشورهای اطراف، سعی در دستیابی به دستاوردهایی برای خود دارد و به این نکته اشاره می‌کند که درگیری‌های بسیار گسترده‌تری با دیگر کشورها انجام می‌دهد. بازیگران از جمله جمهوری اسلامی ایران.

سوالی که به هیچ وجه صحت ندارد و همانطور که قبلا گفته شد تنها نوعی فرار اشغالگران صهیونیست را یادآوری می کند. دولت نتانیاهو 2 هدف اصلی و محوری را برای حمله به نوار غزه در نظر گرفته بود: اول، نابودی حماس و دوم، آزادی تمامی اسرای اسرائیلی تحت کنترل حماس. رژیم اسراییل تاکنون نتوانسته هر دو هدف را محقق کند و در این فضا، روحیه ساکنان فلسطین اشغالی را زنده کند و نشان دهد که موفق بوده است، اقدامات تروریستی در سایر کشورها و ترور شخصیت های برجسته محور مقاومت. نه اینکه بتوانند تا حدودی اعتبار و اعتبار منطقه ای و بین المللی آن را احیا کنند و البته در این رژیم امنیت بیشتری برای آن ایجاد کنند.

از این منظر، اینکه مقامات ارشد اسرائیل و رسانه های آنها مدام از جنگ در چند جبهه صحبت می کنند، اصلا صحت ندارد و تنها این گونه مواضع به دنبال سرپوش گذاشتن بر واقعیت تلخ اسرائیل است.



آیا این خبر مفید بود؟