درخشش باورنکردنی ستاره استقلال; فرهاد درستش میکنه؟

درخشش باورنکردنی ستاره استقلال;  فرهاد درستش میکنه؟

ارسلان مطهری از روی نیمکت بیرون آمد و گل برتری تیمش را به ثمر رساند. شماره 72 از این نمونه ها زیاد دارد و شاید به همین دلیل است که این فکر در ذهن ها شکل گرفته است که شهید مطهری وقتی به عنوان ذخیره وارد زمین می شود بیشتر از روزهای حضورش در ترکیب اصلی دیوانه می شود. اما آیا واقعا مسئله این است؟

* ضبط یک مرحله ای

ایمان حیدری به عنوان یک ذخیره در تاریخ لیگ برتر یک لیدر است. بازیکن سال پیکان که با چنین مختصاتی توانست 16 بار گلزنی کند. با شروع فصل، ارسلان مطهری با 11 گل در جایگاه سوم قرار گرفت و اکنون این آمار به 14 گل رسیده است و مهاجم استقلال از این نظر به صدر جدول نزدیک می شود.

* استقلال

مطهری تاکنون 21 گل برای استقلال به ثمر رسانده که 15 گل در لیگ برتر، یک گل در جام حذفی و 5 گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسیده است. اگر این گل ها را بر اساس حضور او در تیم اصلی یا ورود او به زمین ذخیره به صورت ذخیره تقسیم کنیم، به این نتیجه می رسیم: 12 گل در هنگام ورود به ذخیره زمین و 9 گل به عنوان بازیکن در تیم اصلی.

* در لیگ برتر

از 15 گلی که مطهری برای استقلال در لیگ برتر به ثمر رساند، 8 گل به عنوان ذخیره و 7 گل به عنوان بازیکن کلیدی به ثبت رسید.

مطهری در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم به استقلال پیوست و 5 گل به ثمر رساند. او سه گل اول خود را زمانی که در ترکیب اصلی بود و دو گل بعدی خود را زمانی که در ذخیره بود به ثمر رساند. او در کل لیگ بیستم 7 گل برای استقلال به ثمر رساند که 4 گل فیکس و 3 گل ذخیره بود. داستان این فصل اما کاملاً متفاوت است. مطهری 3 گل برای استقلال به ثمر رساند و هر 3 گل را با ورود به ترکیب اصلی به عنوان ذخیره به ثمر رساند.

تک گل مطهری برای استقلال در جام حذفی در بازی فینال وارد دروازه تراکتورسازی شد که در دقیقه 46 وارد زمین شد و در دقیقه 80 به گل رسید.

مطهری در لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن استقلال 5 گل به ثمر رساند. 2 گل زمانی که در ترکیب اصلی بود و 3 گل زمانی که مطهری از روی نیمکت وارد زمین شد.

* کمک می کند

مطهری هم 6 پاس گل (3 پاس گل در لیگ و 3 پاس گل در لیگ قهرمانان) با استقلال دارد، اما این بار شرایط فرق می کند. هر 6 بار که شماره 72 یکی از مردان ترکیب اصلی بود.

درخشش باورنکردنی ستاره استقلال;  فرهاد درستش میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید