دروغ بزرگ آمریکا در مورد حمله به کنسولگری ایران در دمشق

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آمریکایی‌ها اخیراً در جلسه اخیر شورای امنیت اعلام کردند که کشورشان هیچ اطلاعی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران ندارد و در انجام آن بی‌اثر بوده است. ادعایی که باید با شک و تردید به آن نگریست».

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج


، زمان زیادی از حمله تروریستی جنگنده های اف 35 رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق و شهادت سرلشکر «محمدرضا زاهدی» و چند تن دیگر از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در جریان این رویداد نمی گذرد. .

رویدادی که جریان های سیاسی و رسانه ای منطقه ای و بین المللی همچنان به طور گسترده به آن پرداخته و تحلیل ها و تفسیرهای متفاوتی از خاستگاه، ابعاد و پیامدهای آن ارائه می کنند. با تمام این اوصاف اخیرا شاهد بودیم که به پیشنهاد روسیه و با تاکید بر حمله صهیونیست ها به کنسولگری کشورمان در دمشق، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد.

اتفاقی که در نوع خود نکات قابل توجهی را به همراه دارد. مثلاً کشورهای غربی از محکوم کردن آنچه اخیراً در دمشق رخ داد خودداری کردند و جالب اینکه اشاره کردند که ایران باید نیروهای نیابتی خود را در منطقه کنترل کند و آنچه را ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌نامند، خودداری کند و علیرغم اینکه این دولت‌ها اساسا از محکوم کردن رویداد اصلی که حمله به مرکز دیپلماتیک کشورمان بود، خودداری کرد.

جالبتر اینکه در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، نماینده آمریکا اعلام کرد که کشورش از حمله به کنسولگری ایران اطلاعی نداشته و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است. جمله ای که به نظر می رسد کاملاً نادرست است. حداقل حقایق میدانی به هیچ وجه این ادعا را تایید نمی کند. از زمان شروع عملیات محاصره الاقصی و متعاقب آن شروع جنگ غزه، ایالات متحده تا حد زیادی بر صحنه حکومت کرده است و بسیاری اشاره کرده اند که مهندسی جنگ غزه توسط اسرائیل نبود، بلکه توسط آمریکا بود. دولت.

در این مدت آمریکایی ها انواع کمک های اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی به صهیونیست ها ارائه کردند و برای همگام روشن بود که رژیم اشغالگر قدس بدون حمایت آمریکا یک روز دوام نخواهد آورد. حال در این شرایط که دولت آمریکا چنین نفوذی بر صهیونیست ها دارد بسیار عجیب به نظر می رسد که این کشور مدعی است هیچ اطلاعی از حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق نداشته است. چگونه ممکن است این کشور طبق ادعای خود نسبت به حمله تروریستی در روسیه هشدار داده و از آن مطلع بوده است، اما متحد استراتژیک آن بیچ گوش وارد عمل شده و واشنگتن از قبل از آن مطلع بوده است، آن را نداشته است.

به نظر می رسد این موضع آمریکایی ها در جلسه اخیر شورای امنیت بیش از آن که بر اساس واقعیت های میدانی باشد، صرفاً فاصله گرفتن نیروهای آمریکایی و منافع این کشور در سطح منطقه از آتش سوزی است. خشم ایران و تلافی احتمالی آنها در این طرف بود. والا نباید به ادعای اخیر آنها به عنوان یک واقعیت، بلکه به عنوان یک شوخی مضحک نگاه کند.



آیا این خبر مفید بود؟