دلار هم 51 هزار تومان را رد کرد/وزیر اقتصاد: قیمت تلگرام ربطی به تجارت ندارد

دلار هم 51 هزار تومان را رد کرد/وزیر اقتصاد: قیمت تلگرام ربطی به تجارت ندارد

در حالی که امروز قیمت دلار در بازار آزاد از مرز 51 هزار تومان گذشت، وزیر اقتصاد تاکید کرد: نرخ های اعلام شده در کانال های تلگرام و قمار ربطی به تجارت کشور ندارد.

سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح های جدید بیمه ای و مرکز نوآوری بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد مرکز مبادلات ارزی تاثیری در بازار دارد یا خیر، اظهار داشت: واقعا چه اتفاقی برای بازار می افتد. اقتصاد، البته بر اساس صادرات و واردات است.

وی افزود: در تالار اول و دوم مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران دو نرخ گذاری می شود که نرخ های تجاری کشور بر اساس آن تعیین می شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ وزیر اقتصاد تصریح کرد: قیمت گذاری که در کانال های کاغذی و تلگرامی و قمار انجام می شود ربطی به تجارت کشور ندارد.

پیش از این وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که دلارهای 45 هزار تومانی جعلی، غیر واقعی و کار یک کانال استانبولی است. اما پس از مدتی دلار به پول ملی از 45 هزار تومان گذشت و دولت رسما این نرخ را در پیش گرفت.

پس از برکناری رئیس کل بانک مرکزی و آمدن فرزین، سیاست های ارزی بانک مرکزی چندین بار تغییر کرد و اخیراً مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران بر اساس مصوبه دوم اسفند ماه 1300، عملیات ارزی رسمی خود را آغاز کرد. تصویب شورای پول و اعتبار

تجمعات اعتراضی امروز در بازار به افزایش تاریخی قیمت دلار برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید