رئیسی قانون اصلاح و تکمیل قانون بودجه و احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران را ابلاغ می کند.

رئیسی قانون اصلاح و تکمیل قانون بودجه و احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران را ابلاغ می کند.

روز جدید رئیس جمهور از اجرای قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران کشوری و لشکری» در نظام برنامه – بودجه و نظام اداری و کار کشور خبر داد.

سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون «اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری» که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. جلسه علنی شورای اسلامی روز یکشنبه 17 آبان 1401 مورخ . در تاریخ 20 آبان 1401 به تأیید شورای نگهبان رسید و برای اجرا به قوه قضائیه، شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

در اوایل شهریور 1401 مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از بازنگری در احیای حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و لشکری ​​در دولت برای دومین بار در سال جاری خبر داد.

پس از اعلام این تعداد، لایحه «تناسب حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران» که به پیشنهاد سازمان های اداری و کارگری به تصویب هیات وزیران رسید و برنامه و بودجه با دو فوریت در قانون اساسی به تصویب رسید. جلسه ششم مهر ماه 1401 در تاریخ 20 مهرماه به امضای رئیس جمهور رسید و برای انجام تشریفات قانونی به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

این لایحه هفته گذشته پس از تصویب در شورای اسلامی به تصویب شورای نگهبان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید