رئیس جمهور فردا عازم پاکستان می‌شود

رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، صبح روز دوشنبه در راس هیاتی بلندپایه از مقامات اقتصادی و سیاسی عازم اسلام آباد می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر دو روزه خود پس از استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان با «شهباز شریف» دیداری دو نفره خواهد داشت و به همراه وی نشست مشترک هیئت های عالی رتبه دو کشور را برگزار می کند.

رئيس جمهور وی در این سفر با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود نیز دیدار خواهد کرد و علاوه بر این با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با دانشگاهیان، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رئیسی پس از پایان سفر خود به پاکستان، صبح چهارشنبه به دعوت رسمی رانیل ویکرمسینگه، رئیس جمهور سریلانکا، در یک سفر یک روزه به این کشور آسیای جنوب شرقی سفر می کند. وی در مراسم افتتاحیه و آغاز رسمی بهره برداری از «ابر پروژه چند منظوره اوماویا» شامل 2 سد و نیروگاه 120 مگاواتی ساخت پیمانکاران ایرانی شرکت خواهد کرد.

این پروژه چند منظوره که تمامی مراحل مشاوره، طراحی و ساخت توسط مهندسان ایرانی انجام شده است، یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی سریلانکا به ارزش حدود 500 میلیون دلار است که توسط دولت آن کشور و بیش از 400 مهندس ایرانی در ساخت شرکت داشتند. آن نقش را بازی کرده اند.


آیا این خبر مفید بود؟