زمان و نحوه اعلام پایان وضعیت اضطراری کووید-19 را بررسی کنید


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814950

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال بررسی زمان و چگونگی اعلام وضعیت اضطراری کووید-19 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناسان بهداشت عمومی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) بحث درباره چگونگی و زمان پایان بحران جهانی کووید-19 را آغاز کرده‌اند و بررسی می‌کنند که چه چیزی نقطه عطف در دو سال پس از ظهور ویروس است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید در حال حاضر چنین اعلامیه ای در دستور کار نیست. با کاهش شیوع در بسیاری از نقاط، مرگ و میر در هنگ کنگ افزایش یافته است و چین بیش از 1000 مورد جدید را در یک روز در این هفته گزارش کرده است. به همین دلیل، بحث بر روی آنچه در نهایت نشان می دهد که وضعیت فوق العاده اعلام شده در 30 ژانویه 2020 به پایان رسیده است متمرکز شده است.

این سازمان در ایمیلی اعلام کرد: کمیته بین‌المللی مقررات بین‌المللی بهداشت در مورد کووید-19 در حال بررسی معیارهای مورد نیاز برای اعلام پایان وضعیت اضطراری بین‌المللی است و ما در حال حاضر در آن موقعیت نیستیم.

بسیاری از کشورهای جهان اقداماتی را برای بازگشت به وضعیت عادی، حذف الزام استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های قرنطینه و باز کردن مرزها به روی مسافران انجام داده‌اند. با این حال، موارد در بسیاری از کشورهای آسیایی و همچنین در آلمان افزایش یافته است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که در هفته گذشته بیش از 10 میلیون مورد جدید کووید و 52000 مورد مرگ گزارش شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کارشناسان همچنین هشدار می دهند که حتی اگر میزان بروز کووید-19 به سطوح پایین تری برسد، این بیماری برخلاف سایر بیماری های بومی مانند مالاریا و سل، همچنان می تواند باعث مرگ هزاران نفر در سال و احتمال ابتلا به گونه های جدید شود. و خطرناک غیر قابل پیش بینی است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید