سازمان شانگهای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با احمدیان با ابراز همدردی با شهادت تعدادی از مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه، حمله به کنسولگری سفارت ایران در سوریه را به شدت محکوم کرد. دمشق و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور نیز اقدامات روسیه را محکوم کردیم. وی از درخواست نشست شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه قدردانی کرد.

مشاور امنیت ملی جمهوری هند در نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان شانگهای از جمهوری اسلامی ایران در مقابله با حمله تروریستی به سفارت ایران حمایت کرد. نماینده پاکستان حمایت کشورش از ایران را در برابر حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه اعلام کرد و در اجلاس آستانه تسلیت گفت.

دبیرکل سازمان شانگهای حمله تروریستی به سفارت ایران در سوریه را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

وی گفت: حملات تروریستی جدید نشان می دهد که کشورهای عضو شانگهای باید همکاری بیشتری داشته باشند.

وزیر امنیت عمومی چین نیز در دیدار با احمدیه حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه را محکوم کرد و این اقدام را نقض حاکمیت سوریه توصیف کرد.

در بیانیه پایانی نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو در شانگهای، همه اعضا به اتفاق آرا حمله به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم و این اقدام را اعلام کردند. خلاف قوانین و کنوانسیون های بین المللی باشد.