شاخص کل بورس امروز 5 آبان 1400

شاخص کل بورس امروز 5 آبان 1400

روز جدید : شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در روندی رو به رشد اما کند با افزایش 9500 واحدی همراه شد.

بورس تهران امروز در آخرین روز کاری هفته روندی آرام اما رو به رشد را آغاز کرد به طوری که در پایان معاملات شاخص کل با رشد 9 هزار و 500 واحدی به رقم یک میلیون و 393 هزار و 951 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار همگن امروز با 50 واحد افت به رقم 376 هزار و 469 واحد رسید. ارزش بازار بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 566 هزار میلیارد تن رسید. معامله گران امروز بیش از 4.9 میلیارد سهم، حق تقدم و اوراق بهادار در قالب 450 هزار قلم کالا به ارزش 3699 میلیارد تن در بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس بالغ بر 2816 میلیارد تن است که ارزش معاملات در هر دو بازار از مرز 6300 میلیارد تن گذشت.

امروز در بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل و شاخص قیمت با معیارهای وزنی 69 درصد افزایش یافت. این دو شاخص با توجه به معیار همگنی تنها صد درصد کاهش می یابند. شاخص آزاد شناور ۷۳ درصد، شاخص بورس اولیه ۱ درصد و شاخص بورس دوم ۲۷ درصد رشد کردند.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، گل گهر، ملی مس ایران، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی شازند و چادرملو بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس دارند.

با نگاهی به معاملات امروز فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس با 137 واحد افزایش به رقم 19 هزار و 808 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 106 هزار میلیارد تن رسید.

ارزش بازار فرابورس نیز به بیش از 356 تریلیون تن رسید. معامله گران امروز بیش از 1.9 میلیارد سهم، حق ترجیحی و اوراق بهادار را در قالب 264 هزار نوبت معاملاتی به ارزش 2917 میلیارد تن در بازار فرابورس ایران داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پلیمری آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، فرابورس ایران، صنعتی مینو و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس دارند و نماد سرمایه گذاری در میراث فرهنگی کمترین اثر کاهشی را بر شاخص فرابورس داشته است.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه بازار سرمایه محل ریسک و بی ثباتی است، از این رو اکثر کارشناسان توصیه می کنند افراد از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند. در حال حاضر 210 صندوق زیرمجموعه در بورس وجود دارد که در آن صندوق‌های با درآمد ثابت، مختلط و صندوق‌های سهامی و همچنین شرکت‌های بازاریابی وجود دارد که کسانی که سرمایه‌های خرد و اندک دارند و فرصت کافی برای مطالعه بازار ندارند، می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند. برای جلوگیری از خطرات و نوسانات جدی بازار، باید صندوق ها معرفی شوند.

اما در عین حال باید توجه داشت که در دنیا به ازای هر سهام پذیرفته شده در بورس، حداقل سه صندوق حمایت کننده آن وجود دارد، اما در کشور ما تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس به بیش از 720 شرکت رسیده است. شرکت ها، اما تعداد صندوق ها تنها 210 صندوق است، بنابراین مردم باید مستقیماً برای خرید سهام شرکت ها مراجعه کنند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که افراد از طریق عرضه اولیه سهام و همچنین سهام هلدینگ های چند رشته ای وارد بازار سهام می شوند تا از زیان خود در بورس کاسته شود.

همچنین با توجه به رکود بازار در سال گذشته، اکثر سهام در بازار با ارزش شده و به کف قیمت رسیده اند، اما در عین حال سرمایه گذاری در بورس باید پس از مشورت با کارشناسان و صادقانه انجام شود. مردم.

دیدگاهتان را بنویسید