شماره جدید مهدی قیدی برای باشگاه استقلال

شماره جدید مهدی قیدی برای باشگاه استقلال

در ماه های اخیر باشگاه استقلال به دلیل بدهی به آندره آ استراماچونی، سرمربی سابق ایتالیایی خود درگیر دعوای حقوقی بوده است و حالا گفته می شود مدیران این باشگاه درگیر پرونده جدیدی شده اند.

باشگاه شباب الاهلی امارات در نامه ای به باشگاه استقلال هشدار داد در صورت عدم پرداخت اولین قسط انتقال مهدی قیدی به این باشگاه به فیفا شکایت خواهد کرد. مدیران قبلی این باشگاه با شباب الاهلی به توافق رسیده بودند که مبلغ 1000 درهم در دو قسط هر کدام 500 هزار درهم پرداخت شود.

چند روزی از پرداخت اولین قسط می گذرد و باشگاه شباب الاهلی در نامه خود خطاب به استقلال را تهدید به شکایت کرده است. زمان پخش قسمت دوم نزدیک است. اگر قیمت یک درهم نزدیک به 9 هزار تومان در بازار آزاد را در نظر بگیریم، باید حدود 900 میلیون تومان به باشگاه شباب الاهلی بپردازند. اگر استقلال نتواند مطالبات شباب الاهلی را پرداخت کند با شکایت دیگری از فیفا روبرو خواهد شد و این احتمال وجود دارد که باشگاه اماراتی خواستار بازگشت قائدی شود.

باشگاه کورتریک بلژیکی نیز برای قسط سوم امضای محمد نادری بازیکن سابق استقلال خواهان 105 هزار دلار است. ظاهرا این پول در گذشته پرداخت شده اما مشکلاتی در انتقال آن وجود داشت که هنوز برطرف نشده است. در این مورد استقلال نیز نامه های اخطاری به نادری ارسال کرد تا مبالغ دریافتی را که بخشی از آن مربوط به باشگاه کورتریچ است بازگرداند.

مورد بعدی مربوط به لئاندرو پادوانی، مدافع برزیلی سابق استقلال است. اگرچه دادگاه CAS ادعای 9 میلیون دلاری غرامت پادوانی را رد کرد، اما باشگاه استقلال باید هر چه زودتر ادعای 100 هزار دلاری او را پرداخت کند.

پرونده آندره آ استراماچونی همچنان مفتوح است و هفته آینده مهلت پرداخت مطالبات این مربی نیز به پایان می رسد. اگر استقلال نتواند 1 میلیون و 600 هزار یورو از مطالبات استراماچونی را پرداخت کند، فیفا در گام اول غرامت این باشگاه را در نظر می گیرد و در صورت باز بودن پنجره نقل و انتقالات، بسته خواهد شد. گام بعدی تهدید به حذف امتیاز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید