مسابقات امارات کیفیت لازم برای دریافت مجوز از شورای برون مرزی را نداشت/ اسکی بازان قبل از المپیک به ترکیه اعزام می شوند.

ساعت: 20:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785236

رئیس فدراسیون اسکی گفت: به جز ایران تنها 4 کشور دیگر در امارات به رقابت پرداخته اند و این نشان داده که مسابقات از درجه بالایی برخوردار نیست و به همین دلیل مجوز شورای برون مرزی صادر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عباس نظریان مادوانی رئیس فدراسیون اسکی در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر حضور برخی از اسکی بازان بدون مجوز شورای برون مرزی در این مسابقات گفت: ورزشکاران انفرادی در بسیاری از اردوهای آماده سازی حضور داشتند. ، اردوها و در خارج از کشور مسابقه می دهند اما زمانی که می خواهند در مسابقات رسمی شرکت کنند باید از وزارت ورزش و جوانان و شورای مرز مجوز لازم را بگیرند.

وی افزود: در پی پیگیری های انجام شده چند تن از اسکی بازان کشورمان برای آمادگی در اردوی آماده سازی به امارات سفر کردند و اعلام کردند که قصد حضور در این مسابقات را ندارند. ورزشکاران پس از بازدید از اردوی آماده سازی اعلام کردند که تمایل دارند در این مسابقات به میزبانی امارات شرکت کنند. به همین دلیل فدراسیون برای دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان اقدام می کند. طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان، این مجوز از سوی شورای برون مرزی صادر نشده است.

مدوانی گفت: شورای مرز این مجوز را فقط برای مسابقات و رویدادهایی صادر می کند که دارای درجه اعتبار لازم باشد و این تنها محدود به فدراسیون اسکی نیست و شامل همه فدراسیون ها می شود. با توجه به شرایط کرونری و اقتصادی کشور فقط مسابقاتی برگزار می شود که برای کسب سهمیه لازم باشد یا از اعتبار و توجیه بین المللی لازم برخوردار باشد.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: از مسابقات ترکیه جلوتر هستیم و اسکی بازان را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد چرا که این موضوع شرایط خوبی را برای ورزشکاران در امتیاز ایجاد می کند. مسابقات ترکیه قبل از المپیک زمستانی از کیفیت خوبی برخوردار است و طبق ارزیابی شورای برون مرزی مجوز لازم برای حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات صادر شده است.

وی گفت: به جز ایران تنها چهار کشور دیگر در امارات به رقابت پرداخته اند و این نشان داده که مسابقات در سطح بالایی نبوده و به همین دلیل مجوزی از سوی شورای برون مرزی صادر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید