نماز لیله الدفن را امشب برای شهدای خدمت به این شکل بخوانید/ نام پدر شهدای خدمت چه بود؟

از آنجایی که شهدای حادثه هلیکوپتر تقدیم شده اند و در شب اول پس از تشییع پیکر شهدا، آنچه در شرع مورد تاکید قرار گرفته، خواندن دعای لیله الدفن برای آنان است.

به گزارش خبرگزاری موج


پس از وداع باشکوه مردم ایران اسلامی برای شهدای خدمت عمل معنوی بعدی که مسلمانان باید برای هر فرد متوفی انجام دهند، خواندن دعای جداگانه به نام نماز شب اول بر سر قبر است، هرچند جمع کردن میت در یک نماز ممکن نیست.

دعای شب اول دفن یا نماز وحشت در شب اول جنازه برای مرده ای خوانده می شود. خواندن این دعا که به لیله الدفن نیز معروف است، به نیت هدیه دادن به فردی که به تازگی فوت کرده است، علاوه بر اینکه ثواب زیادی برای نمازگزار دارد، در آسایش میت تأثیر بسزایی دارد. اگر متوفی از شخصیت معنوی بسیار بالایی برخوردار بوده و با اهل بیت علیهم السلام بوده باشد، اما مستحب است این نماز را بخواند.

اسامی شهدای خدمت را با نام پدرشان به خاطر بسپارید

امت اسلامی که قصد دارند امشب این دعا را برای شهدای مدفون بخوانند، ممکن است اسامی زیر را به خاطر بسپارند.

سید ابراهیم رئیسی فرزند سید حاجی رئیس الساداتی

حسین امیر عبدالخیان پسر محمد

سید محمد علی آل هاشم فرزند سید محمد تقی

ملک رحمتی پسر اسکندر

سید طاهر مصطفوی فرزند سید احمد

محسن دریانوش پسر مختار

چگونه نماز لیلة الدفن را بخوانیم؟

وقت نماز لیله الدفن از اول شب تا قبل از نماز صبح است.

در رکعت اول بعد از حمد، آیه الکرسی یک بار خوانده می شود. از نظر امام خمینی (ره) خواندن آیه الکرسی در کنار هم فیها خلدون معقول است، اما به قول آیت الله گلپایقانی کافی است. به «و هو العلی العظیم». در رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر را بخوان و بعد از سلام بگو: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و ثواب فی قبر فلان» (به جای پسر) فلان پسر نام متوفی و ​​پدرش را ببر.)



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها