هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم است

هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم است

در حال حاضر هوای پایتخت از وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» برخوردار است. عدم وزش باد موثر تا اواخر وقت شنبه، همراه با افزایش ترافیک عصرگاهی، غلظت ذرات معلق را افزایش می دهد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده «ناسالم» قرار می گیرد.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز شنبه ۲۸ آذرماه در اکثر مناطق «ناسالم برای گروه‌های حساس» است و میانگین غلظت ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون است. آلاینده اصلی شهر تهران در 24 ساعت گذشته ، اکنون عدد 146 را نشان می دهد.

بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز به دلیل شرایط جوی نسبتاً پایدار، عدم وزش باد موثر و تجمع آلاینده ها در ساعات پایانی همراه با افزایش تردد خودروها، غلظت آلاینده ها افزایش می یابد. در اولین روز هفته کیفیت هوا در اکثر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود.

بر اساس قانون جو آرام و پایدار در طول روز، پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد بود. عدم وزش باد موثر تا اواخر وقت شنبه به همراه افزایش ترافیک عصرگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق می شود و کیفیت هوا در اکثر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی عددی بین 101 تا 150 را نشان می‌دهد، کیفیت هوا در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید