وزرای خارجه آمریکا و سه وزیر خارجه اروپا درباره ایران گفتگو کردند

وزرای خارجه آمریکا و سه وزیر خارجه اروپا درباره ایران گفتگو کردند

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت وزرای خارجه ایالات متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس “نگرانی های خود را در مورد سرعت برنامه هسته ای ایران در میان می گذارند، در حالی که زمان بازگشت تهران به برجام کوتاه است.” . در حال بحث است.

در همین حال، وزارت خارجه آلمان گفت آنا بایربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه با همتایان خود از ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه در مورد مذاکرات در وین درباره احیای برجام مشورت کرده است.

در همین حال، میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه در وین، روز چهارشنبه در پایان نشست 1+4 با آمریکا بدون حضور نمایندگان ایران گفت: روند گفتگو مفید و مثبت است و اکنون دیپلمات های دیگری مانند او نیز همین کار را می کنند. . آنها از این روند راضی هستند.”

مذاکره کننده ارشد روسیه در وین به ایران اینترنشنال گفت که دولت بایدن می تواند تعهد سیاسی بدهد که شورای امنیت آن را پس نگیرد، اما نمی تواند به نمایندگی از دولت های دیگر تعهد بدهد.

اولیانوف درباره درخواست ایران برای تضمین به نفع برجام و ادامه روابط تجاری و عدم خروج شرکت ها از توافق تجاری با ایران، گفت: آمریکا می تواند کمپین عمومی را در این کشور و اروپا برای حذف شرکت های طرف قرارداد راه اندازی کند. با ایران در صورت همکاری با ایران، تحریم ها و تحریم های احتمالی را ارائه دهید.

در همین حال، یک دیپلمات غربی درباره وضعیت کنونی مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: ضمانت های سه گانه مورد درخواست مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی به سه چالش کنونی مذاکرات تبدیل شده است.

سه تضمین درخواستی ایران شامل تضمین عدم خروج آمریکا از برجام در آینده، تضمین عدم خروج شرکت های خارجی از ایران و ضمانت عدم اعمال تحریم های جدید علیه ایران است.

علاوه بر دیدار چهارشنبه شب میان نمایندگان آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به استثنای ایران برای بررسی وضعیت کنونی مذاکرات در وین، میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه، دیداری جداگانه با نماینده ویژه آمریکا داشت. برای ایران رابرت مالی

اولیانوف در توئیتی نوشت که مذاکرات نزدیک و هماهنگی بین نمایندگان روسیه و آمریکا در مذاکرات وین پیش شرط مهمی برای پیشرفت در احیای شورای امنیت سازمان ملل است. وی با بیان اینکه مذاکرات به خوبی پیش می رود، افزود: در صورت حصول توافق، ابتدا آمریکا باید تحریم ها را لغو کند.

باقری کنی افزود: در صورت حصول توافق، ابتدا آمریکا باید تحریم ها را لغو کند و ایران پس از بازرسی بر اساس توافق، اقدام هسته ای انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید