پاکستان حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام غیرمسئولانه نیروهای اسرائیلی منجر به تنش شدید در منطقه می شود. منطقه

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش روابط عمومی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد، ممتاز زهرا در بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان به اداره کنسولگری حمله کرد. سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه را به شدت محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: ما عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده های قربانیان و مردم و دولت ایران ابراز می کنیم.

ممتاز زهرا حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل دانست و افزود: این اقدام همچنین ثبات و امنیت سوریه را تضعیف می کند. “

وی تاکید کرد: حمله به دیپلمات ها یا پست های دیپلماتیک نیز بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: اقدامات غیرمسئولانه نیروهای اسرائیلی منجر به ایجاد تنش بزرگ در منطقه می شود که هم اکنون ناپایدار است.

پاکستان وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از ماجراجویی اسرائیل در منطقه و اقدامات غیرقانونی این رژیم در حمله به همسایگان و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک خارجی جلوگیری کند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در پیامی اعلام کرد: پس از شکست های جبران ناپذیر رژیم گرگ صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین و مقاومت مردم غزه و شکست اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در منطقه ساعاتی پیش (عصر دوشنبه 23 فروردین) در جنایتی جدید، هواپیماهای این رژیم جعلی ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف حمله موشکی قرار دادند. جانبازان و جانبازان دفاع مقدس و مستشاران ارشد نظامی ایران در سوریه و 5 تن از افسران همراهشان به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی دمشق در دمشق را به شدت محکوم کرد و گفت: ایران ضمن محفوظ بودن حق اقدام متقابل، تصمیم می گیرد نوع واکنش و مجازات متجاوز.



آیا این خبر مفید بود؟