پایتخت قرمز شد!/هوای تهران برای همه گروه ها ناسالم است


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916660

در حال حاضر شاخص آلاینده «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» 155 است که به معنای شرایط ناسالم برای همه گروه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص آلاینده «ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون» اکنون ۱۵۵ است که به معنای شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

همچنین شاخص آلودگی هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته «ریزگردهای زیر 2.5 میکرون» با میانگین 154 است و کیفیت هوای پایتخت برای همه ناسالم است.

غلظت آلاینده تا ساعت 13 روز پنجشنبه (26 آذر) برای گروه های حساس ناسالم بود، اما از ساعت 14 که به 151 رسید، تا ساعت 6 صبح برای همه گروه ها ناسالم بود. فقط از ساعت 7 تا 8 کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در وضعیت آلودگی قرار داشت، اما دوباره از ساعت 9 کیفیت هوای تهران قرمز شد و به عدد 155 رسید و برای همه آلوده شد.

بر اساس دستورالعمل های ایمنی صادر شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از انجام فعالیت های طولانی مدت و سنگین خارج از منزل خودداری کنند. سایر افراد باید فعالیت های طولانی یا شدید در فضای باز را کاهش دهند.

فعالیت پایدار به هر فعالیتی در فضای باز گفته می‌شود که افراد به‌طور دوره‌ای برای چندین ساعت انجام می‌دهند و باعث می‌شود کمی سخت‌تر از حد معمول نفس بکشند. مثلاً کار در باغ در طول روز و فعالیت شدید، هرگونه فعالیت شدید در خارج از خانه است که تنفس را دشوار می کند و یا دویدن نمونه دیگری است که می توان به آن اشاره کرد.
لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن از 0 تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از 101 تعیین می شود. تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید