پسر مارادونا به سیم زد

پسر مارادونا به سیم زد

داستان دیگو مارادونا حتی یک سال پس از مرگ او نیز ادامه دارد. این بار نحوه جشن گرفتن ستاره سابق باشگاه ناپولی بحث برانگیز شده است زیرا خانواده اسطوره فقید فوتبال آرژانتین معتقدند که باید به آنها اجازه این کار را می دادند.

با نزدیک شدن به سالگرد درگذشت مارادونا (25 نوامبر)، باشگاه ناپولی که مارادونا با آن مهم ترین جوایز دوران حرفه ای خود را به عنوان یک باشگاه کسب کرد، تی شرتی ویژه طراحی کرده است که تصویر برجسته مارادونا روی آن نقش بسته است. ناپولی در آخرین بازی خود مقابل الاس ورونا در هفته دوازدهم سری آ این پیراهن را بر تن کرد و در دو بازی بعدی خود مقابل اینتر و لاتزیو نیز از همین پیراهن استفاده خواهد کرد. با این حال، خانواده مارادونا از اینکه چرا ناپولی قانون کپی رایت را رعایت نکرده و به آنها اجازه استفاده از تصویر پدر خود را نداده است، ناراضی هستند. آنها استفانو سیچی، وکیل سابق پدرشان را مقصر می دانند و از او شکایت می کنند.

دیگو جونیور یکی از پسران مارادونا می گوید: «ما به کسی اجازه ندادیم از تصویر پدرمان استفاده کند. ما به این پیراهن افتخار می کنیم، اما متاسفیم که ناپولی به ما اطلاع نداد. البته می دانم که استفانو سیچی به ناپولی اجازه این کار را داده است، اما او تا زمانی که پدرم زنده بود وکیل پدرم بود، اما حالا کاری ندارد. اکنون ما، بستگان و اعضای خانواده دیگو، باید چنین مجوزهایی را صادر کنیم. عجیب است که باشگاهی مثل ناپولی به قول چنین فردی این کار را کرده است. ما محاکمه چچی را در آرژانتین آغاز کرده ایم.

شکایت از لاتزیو

استفاده ناپولی از چهره مارادونا بر روی پیراهنش تنها بحث بر سر اسطوره آلبی سلسته نیست. به تازگی مستندی از مارادونا به نقل از کاپیتان سابق تیم ملی آرژانتین برای لاتزیو منتشر شده است. جمله ای که سران باشگاه پایتخت ایتالیا به مذاق آن خوش نیامدند و آنها را به شدت عصبانی کرد.

مارادونا در یکی از قسمت های مستند آمازون پرایم به نقل از ستاره سابق ناپولی گفت: این فاشیست ها می خواهند من را تحقیر کنند. مقامات لاتزیو از مدیران آمازون پرایم خواسته اند تا این بخش را از مستند خود حذف کنند و تاکید کرده اند که اثبات آن برای مارادونا غیرممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید